Over Oot
Goedemorgen. Wij zijn Oot en we hebben een missie: het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa worden. We maken kraakverse, suikerarme granola’s en bezorgen deze direct van de bakkerij bij de consument thuis. Ons merk is sinds de lancering in 2018 uitgegroeid tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 180.000 klanten. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 10 collega’s. We zijn op zoek naar een Head of Operations die een belangrijke rol speelt bij de ambitieuze groeiplannen van Oot om de traditionele ontbijtmarkt verder op te schudden.
Over de rol
Als Head of Operations bij Oot is het jouw verantwoordelijkheid om onze klanten de beste mogelijke bestel- en granola-ervaring te bieden en tegelijkertijd de marges te bewaken en verbeteren. Je bent verantwoordelijk voor inkoop, voorraadbeheer, logistiek, klantenservice en productontwikkeling. Je belangrijkste externe partners zijn onze bakkerij en ons fulfilmentcenter. Je stuurt onze medewerker operations aan en het klantenserviceteam (2 FTE vast plus enkele freelance FTE’s). Je leidt onze operationele afdeling met een visie, maar bent tegelijkertijd hands-on waar nodig. Je rapporteert aan de CEO van Oot.
Belangrijkste verantwoordelijkheden:
- Inkoop, voorraadbeheer en kwaliteitscontrole (25%): een van je projecten in 2024 is het slim automatiseren van inkoop- en voorraadbeheerprocessen voor een adequate balans tussen zo vers mogelijke granola, en nooit ‘out of stock’ raken. Je stuurt hierbij onze medewerker operations aan die de controles uitvoert op de automatische inkoop en de kwaliteitscontroles doet op zowel food- als non-foodleveringen. Daarnaast zoek je voortdurend naar kansen om onze marges te verbeteren zonder dat dit negatieve impact heeft op de klantbeleving.
- Logistiek (20%): monitoren van de belangrijkste logistieke KPI’s en het verbeteren van de verzendervaring van klanten (bijv. latere cut-off tijden, afhaalpunten, keuze leverdag etc.). Waar nodig werk je hierbij nauw samen met onze Website Manager en het marketingteam. Je zorgt er ook voor dat incidenten tijdig worden gespot, of het nu om 1 of 1.000 klanten gaat die geraakt worden, en zorgt ervoor dat deze met je team netjes worden opgelost.
- Klantenservice (20%): aansturing van het klantenservice-team (1 FTE intern en enkele Nederlands- en Duitstalige freelance collega’s) waarbij je de snelheid en kwaliteit van reacties op klantvragen borgt en/of verbetert. Daarnaast optimaliseer je de feedback-loop vanuit klantenservice naar kansen voor verbetering, zodat het aantal inkomende vragen vermindert door nog betere proactieve informatievoorziening en vice versa.
- Productontwikkeling middelste fase (15%): nadat de keukenrecepten ontwikkeld zijn door onze productontwikkelaar, zorg jij ervoor dat onze bakkerij de juiste grondstoffen sourced, dat succesvolle productietests worden uitgevoerd in onze bakkerij, en dat de nieuwe verpakkingen worden gemaakt (ism. Brand). Daarna draag je het ownership over aan ons marketingteam, dat zorgt voor succesvolle lancering.
- Organisatorische efficiëntie (20%): je zorgt ervoor dat de efficiëntie en effectiviteit van ons team verder wordt gestroomlijnd: denk aan projectmanagement, officemanagement. Voor projecten die domein overstijgend zijn zorg je als projectowner dat deze op efficiënte wijze worden gelanceerd.
Gewenst profiel:
- 3-6 jaar leidinggevende ervaring in operations en logistiek binnen een e-commerce scale-up met fysieke producten.
- Analytisch: je bent snel in staat logische verbanden te leggen en hoofd- van bijzaken te scheiden. Je bent bovengemiddeld goed met data en Excel.
- Juiste balans tussen klantgericht en commercieel: je begrijpt de continue afweging tussen klanttevredenheid versus financiële impact en bent in staat hierin de juiste, onderbouwde keuzes te maken.
- Startup mindset: je kiest bewust voor de energie en snelheid van een snelgroeiende scale-up waarin je veel impact kunt maken en meerdere domeinen kunt beheren met een grote diversiteit aan werkzaamheden en het schakelen tussen dagelijkse operatie en strategie.
- Afgeronde HBO of WO-opleiding en Nederlandssprekend.
Wij bieden je:
- Impact: je speelt een belangrijke rol in de groeifase van een snelgroeiend tech-foodbedrijf. Jouw succes maakt de wereld een beetje gezonder en lekkerder.
- Afwisseling: doordat het team relatief klein is, heb je een heel interessante mix tussen hands-on en strategische werkzaamheden.
- Heerlijk kantoor in Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.
- Goede arbeidsvoorwaarden en natuurlijk elke dag ontbijt met Oot!
Gewenste startdatum:
z.s.m.
Voltijd/deeltijd:
Fulltime, dus 5 dagen per week (waarvan 3 dagen samen op kantoor in Amsterdam)
Locatie:
Amsterdam (een prachtig vernieuwd kantoor met grote keuken/lab aan de Sarphatistraat/Wibautstraat)
Sollicitatieprocedure:
Wil jij aan de slag bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar hallo@oot.nl t.a.v. onze CEO Rik van Leeuwen.