Growth Marketeer Duitsland

Ervaren Growth Marketeer Duitsland bij ontbijtmerk Oot Granola
(Duits en Nederlands sprekend)

 

Als Growth Marketeer Duitsland bij Oot is jouw doel om heel Duitsland aan het ontbijt met Oot Granola te krijgen. We zijn sinds twee jaar actief in Duitsland (www.ootgranola.de) dus de eerste stappen zijn gezet. Om verder groei te realiseren, gaan we nu ons team versterken met een Growth Marketeer Duitsland. Je bent verantwoordelijk voor het bedenken en uitvoeren van verschillende marketingactiviteiten (online en offline) om zoveel mogelijk nieuwe klanten kennis te laten maken met ons merk.

 

Oot Granola heeft een duidelijke missie: heel Europa voorzien van een gezond en lekker ontbijt. Oot is in korte tijd het grootste online ontbijtmerk van de Benelux geworden, met meer dan 180.000 klanten.

 

Jouw werkzaamheden:

  • Uitdenken en uitwerken van het strategische groeiplan voor Duitse markt; hiervoor haal je natuurlijk kennis op bij zowel allerlei experts en bureaus, als bij andere ondernemingen die al ervaring hebben opgedaan in Duitsland;
  • Opzetten en testen van nieuwe marketing kanalen en deze optimaliseren;
  • Initiëren van samenwerkingen met lokale Duitse partners (bijv. influencers, voedingsorganisaties, grote merken etc.) die ons bereik in Duitsland verder kunnen vergroten;
  • Beheren en uitbouwen van het affiliate programma en marktplaatsen.
  • Verbeteren van de Duitse customer journey, want een Duitse klant is natuurlijk anders dan een Nederlandse.
  • Zorgen voor de goede uitwerking van communicatiemiddelen (advertenties, copy, mailings, etc.) samen met onze Brand Manager.

Om succesvol te zijn in deze rol is het belangrijk dat je relevante ervaring hebt in Duitsland en een ondernemend, proactief karakter. Daarnaast heb je affiniteit met gezonde voedingen wil je graag voor een dynamische scale-up werken.

 

Wie ben jij?

  • Je spreekt vloeiend Duits en Nederlands en hebt ten minste 3 jaar in een vergelijkbare marketingrol in Duitsland gewerkt (kandidaten die hieraan niet voldoen worden helaas niet in aanmerking genomen)
  • Je woont in Nederland (we geloven ook in regelmatig samenwerken op kantoor, daarom hebben we 3 vaste dagen op kantoor in Amsterdam)
  • Afgeronde universitaire of HBO-opleiding, bijvoorbeeld in bedrijfskunde, (online) marketing of psychologie (maar eigenlijk maakt de exacte opleiding ons niet heel veel uit).
  • Proactieve, ondernemende instelling en voelt je thuis in de dynamiek van een snelgroeiende scale-up.
  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat bieden wij?

  • Impact: je speelt een belangrijke rol bij onze internationale groei. Je krijgt veel verantwoordelijkheid, maar ook goede begeleiding. Jouw succes maakt de (Duitse) wereld een beetje gezonder.
  • Afwisseling: doordat we in een relatief klein team van 12 mensen werken, krijg je veel mee van wat er gebeurt bij een scale-up en leer je meer dan alleen je eigen werkgebied.
  • Je gaat je zeker niet vervelen: je kunt zowel hands-on ‘doorpakken’ als meedenken over strategische onderwerpen.
Voltijd/deeltijd: 
Fulltime, dus 5 dagen per week (waarvan 3 dagen samen op kantoor in Amsterdam)

Locatie: 
Amsterdam (een prachtig vernieuwd kantoor met grote keuken/lab aan de Sarphatistraat/Wibautstraat)

Sollicitatieprocedure:
Wil jij aan de slag bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar hallo@oot.nl t.a.v. onze Head of Growth Frank Zwaan.