E-commerce Manager bij Oot

Over Oot
Goedemorgen. Wij zijn Oot en we hebben een missie: het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa worden. We maken kraakverse, suikerarme granola’s en bezorgen die direct van de bakkerij bij de consument thuis. Ons merk groeide in razend tempo uit tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 150.000 klanten. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 12 collega’s. We zijn nu op zoek naar een E-commerce Manager die een belangrijke rol speelt bij de ambitieuze groeiplannen van Oot om de traditionele ontbijtmarkt verder op te schudden.


 

Over de rol:
Als E-commerce Manager bij Oot is het jouw verantwoordelijkheid om onze bestaande en nieuwe klanten de beste online ervaring te bieden. Je bent verantwoordelijk voor onze verschillende webshops (NL/BE en DE) en voor verdere uitbreiding in het buitenland. Vrijwel al onze omzet is ‘direct-to-consumer’ en loopt dus via ‘jouw’ winkels! Je verbetert daarom onze webshops continu op basis van insights en a/b tests, maakt verdere assortimentsuitbreiding mogelijk en zorgt voor meer en betere marketingtools. Je stuurt ons externe webdevelopmentbureau aan en verschillende externe (UX/UI) designers. Je doet dat met een visie maar bent daarin ook heel pragmatisch en commercieel: hoe zorg je dat je met jouw budget maximale impact kunt maken met onze website: conversie verhogen, retentie van onze leden verbeteren en herhaalaankopen stimuleren. Intern werk je nauw samen met onze Head of Growth, die onder meer externe samenwerkingen initieert, en met de Brand Manager, die ervoor zorgt dat de website ook aan onze branding-vereisten voldoet. Jij bent verantwoordelijk voor het bepalen van de prioriteiten voor de website en je rapporteert aan de General Manager.

 

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Het doorontwikkelen van de online ervaring van onze shoppers en klanten. Dit omvat het (laten) maken van wireframes en visuele ontwerpen om de gebruikerservaring te optimaliseren. Afhankelijk van de complexiteit voer je dit zelf uit of stuur je externe UXers aan. Als je zelf geen hands-on UX- ervaring hebt, is het wel een groot voordeel als je ervaring hebt met het werken met UX-ontwerpers.
  • Je bedenkt zelf ideeën voor op de backlog (bugs, features en grotere projecten), op basis van data of interne of externe (klant)behoefte, en je ordent en rangschikt deze ideeën.
  • Naast de website, is ook de technische infrastructuur eromheen jouw verantwoordelijkheid: denk aan koppelingen met onze fulfillmentpartner, boekhoudsysteem en datawarehouse. Daarnaast zorg je voor de juiste implementaties van plug-ins en marketingtools zoals Google Tag Manager.
  • Je zorgt dat de content op onze website accuraat, relevant en up-to-date is (inclusief het creëren, bewerken en publiceren van nieuwe pagina’s en artikelen).
  • Valideren van de opgeleverde tickets met de vereisten en het terugkoppelen van test- en releasedata aan het team.

Jouw profiel:

  • E-commerce ervaring: ervaring met e-commerce voor consumenten (a-merk) is een must, ervaring met direct-to-consumer en subscription commerce een grote pre. Het is helemaal mooi als je al eerder met Shopify hebt gewerkt.
  • Startup mindset: je kiest bewust voor een duurzaam merk en de energie & snelheid van een snelgroeiend klein bedrijf waarin je veel impact kunt maken. Je bent hands-on en ondernemend.
  • UX/UI-ervaring: gevoel voor een excellente gebruikerservaring is belangrijk voor deze rol: je hebt oog voor detail, ziet snel of er ergens een flow niet logisch is, design niet strak uitgelijnd is of tekst niet helemaal klopt.
  • Technisch inzicht: daarnaast is natuurlijk ook fijn als je enige technische kennis hebt, zodat je een goede sparringpartner vormt voor ons externe web developmentbureau en kritisch mee kunt denken over slimme (infrastructuur)oplossingen.
  • Backlog management: je hebt het liefst ook al wat ervaring (bijv. als productowner of als webshop manager) met het verzamelen van wensen van collega’s voor de doorontwikkeling van de website en het doorvertalen naar heldere user stories op de backlog. Je weet hoe je een backlog goed prioriteert en ervoor zorgt dat webdevelopers en UX’ers deze wensen efficiënt en kwalitatief doorvoeren.
  • Commercieel: je hebt een bewezen goede antenne voor het snel en effectief herkennen van initiatieven die het meeste commerciële impact hebben in relatie met development tijd.
  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding.

 

Wij bieden je:

  • Impact: je speelt een cruciale rol in de groeifase van een snelgroeiend tech-foodbedrijf. Jouw succes maakt de wereld een beetje gezonder en lekkerder.
  • Afwisseling: doordat het team relatief klein is, heb je een heel interessante mix tussen hands-on en strategische werkzaamheden.
  • Heerlijk kantoor in Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.
  • Goede arbeidsvoorwaarden en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!

Gewenste startdatum: z.s.m.
Duur: 5 dagen per week (waarvan 3 dagen samen met het team op kantoor in Amsterdam)
Locatie: Amsterdam (een prachtig vernieuwd kantoor met grote keuken/lab aan de Sarphatistraat/Wibautstraat)

 

Sollicitatieprocedure
Wil jij aan de slag bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar hallo@oot.nl t.a.v. Rik van Leeuwen.