Werken bij Oot

Vacatures bij Oot

Oot Granola is sinds de start in 2018 uitgegroeid tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Wil jij deel uitmaken van ons team? Bekijk de vacatures hieronder of stuur een bericht met CV naar [email protected] t.a.v. Valentine van der Lande.
E-commerce Manager met UX-achtergrond

Over Oot
Goedemorgen. Wij zijn Oot en we hebben een missie: het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa worden. We maken kraakverse, suikerarme granola’s en bezorgen die direct van de bakkerij bij de consument thuis. Ons merk groeide in razend tempo uit tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 140.000 klanten. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 12 collega’s. We zijn nu op zoek naar een E-commerce Manager die een belangrijke rol speelt bij de ambitieuze groeiplannen van Oot om de traditionele ontbijtmarkt verder op te schudden.

Over de rol:
Als E-commerce Manager bij Oot is het jouw verantwoordelijkheid om onze (toekomstige) klanten de beste online ervaring te bieden. Momenteel zijn we druk bezig om onze WooCommerce-webshops (Nederland/België en Duitsland) te migreren naar Shopify. Vervolgens zal jij onze webshops verder professionaliseren en optimaliseren. Verdere uitbreiding naar het buitenland en het aanbieden van een groter assortiment zijn daarnaast belangrijke projecten waarmee je impact zult maken.
De E-commerce Manager stuurt ons externe web developmentbureau aan en verschillende externe (UX/UI) designers. Je doet dat met een visie maar bent daarin ook heel pragmatisch en commercieel: hoe zorg je dat je met jouw budget maximale impact kunt maken met onze website: conversie verhogen, retentie van onze leden verbeteren en herhaalaankopen stimuleren. Intern werk je nauw samen met onze Head of Growth, die onder meer externe samenwerkingen initieert, en met de Brand Manager, die ervoor zorgt dat de website ook aan onze branding vereisten voldoet. Jij bent verantwoordelijk voor het bepalen van de prioriteiten voor de website en je rapporteert aan de Chief of Staff.

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Je bedenkt zelf ideeën voor op de backlog (bugs, features en grotere projecten), op basis van data of interne of externe (klant)behoefte, en je ordent en rangschikt deze ideeën.
  • Je zorgt ervoor dat de website technisch up-to-date is. Naast de website, is ook de technische infrastructuur eromheen jouw verantwoordelijkheid: denk aan koppelingen met onze fulfillmentpartner, boekhoudsysteem en datawarehouse. Daarnaast zorg je voor de juiste implementaties van plug-ins en marketingtools zoals Google Tag Manager.
  • Het doorontwikkelen van de digitale interface en experience. Dit omvat het (laten) maken van wireframes en visuele ontwerpen om de gebruikerservaring te optimaliseren. Afhankelijk van de complexiteit voer je dit zelf uit of stuur je externe UXers aan. Als je zelf geen hands-on UX- ervaring hebt, is het wel belangrijk dat je ervaring hebt met het aansturen van UX-ontwerpers.
  • Je zorgt dat de content op onze website accuraat, relevant en up-to-date is (inclusief het creëren, bewerken en publiceren van nieuwe pagina’s en artikelen).
  • Initiëren van verbeteringen, schrijven van user stories, inschieten van support tickets en het aanvullen van businesswensen waar nodig.
  • Valideren van de opgeleverde tickets met de vereisten en het terugkoppelen van test- en releasedata aan het team.

Jouw profiel:

  • UX/UI-ervaring: het belangrijkste voor deze functie is een gevoel voor een excellente gebruikerservaring: je bent dus een kei in UX en UI. Je hebt oog voor details, ziet snel of er ergens een design niet strak uitgelijnd is of tekst niet helemaal klopt.
  • Technisch inzicht: daarnaast is natuurlijk ook enige technische kennis een vereiste, zodat je een goede sparringpartner vormt voor ons externe web developmentbureau en kritisch mee kunt denken over slimme (infrastructuur)oplossingen.
  • Backlog management: je hebt ervaring met het verzamelen van wensen van collega’s voor de doorontwikkeling van de website en het doorvertalen naar heldere user stories op de backlog. Je weet hoe je een backlog goed prioriteert en ervoor zorgt dat webdevelopers en UX’ers deze wensen efficiënt en kwalitatief doorvoeren.
  • Commercieel: je hebt een bewezen goede antenne voor het snel en effectief herkennen van initiatieven die het meeste commerciële impact hebben in relatie met development tijd.
  • Startup mindset: je kiest bewust voor de energie en snelheid van een snelgroeiend klein bedrijf waarin je veel impact kunt maken.
  • E-commerce ervaring: ervaring met e-commerce voor consumenten (a-merk) is een must, ervaring met direct-to-consumer en subscription commerce een grote pre. Het is helemaal mooi als je al eerder intensief met Shopify hebt gewerkt.
  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding.

Wij bieden je:

  • Impact: je speelt een cruciale rol in de groeifase van een snelgroeiend tech-foodbedrijf. Jouw succes maakt de wereld een beetje gezonder en lekkerder.
  • Afwisseling: doordat het team relatief klein is, heb je een heel interessante mix tussen hands-on en strategische werkzaamheden.
  • Heerlijk kantoor in Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.
  • Goede arbeidsvoorwaarden en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!

Gewenste startdatum: z.s.m.
Duur: 5 dagen per week (waarvan 3 dagen samen met het team op kantoor in Amsterdam)
Locatie: Amsterdam (een prachtig vernieuwd kantoor met grote keuken/lab aan de Sarphatistraat/Wibautstraat)

Sollicitatieprocedure
Wil jij aan de slag bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar [email protected] t.a.v. Rik van Leeuwen.

Klantenservice Manager (24-32 uur)

Oot is op zoek naar een creatieve en enthousiaste hartenveroveraar voor onze Klantenservice. Iemand die onze snelgroeiende groep klanten positief en empathisch te woord staat en van ons kantoor een goed draaiende en gezellige plek maakt. Ben jij dit? Lees verder en solliciteer direct!

Over Oot

Oot Granola is het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. We werken met een jong, ambitieus team van 13 collega’s op kantoor in Amsterdam. Onze bakkerij in Noord-Brabant bakt wekelijks kraakverse, suikerarme granola’s waarmee duizenden consumenten hun dag gezond starten. Onze ontbijtgranen worden per post geleverd, rechtstreeks aan de consument. Zo blijven ze het verst en lekkerst. Oot zit in een geweldige fase: de basis staat, het product slaat aan en we zijn er klaar voor om de rest van Europa te veroveren met onze gezonde granola’s.

Over jouw functie

Oot Granola heeft ruim 140.000 klanten in drie landen (Nederland, België en Duitsland). Elke dag komen daar een hoop nieuwe klanten en partners bij. En die klanten hebben natuurlijk weleens een vraag, bijvoorbeeld over hun granola, of het past in hun dieet, over een Instagram-samenwerking, of waar hun pakketje blijft. En soms sturen ze een berichtje alleen maar om aan te geven dat ze het zo lekker vinden.

Als medewerker klantenservice ben je onze belangrijkste persoonlijke stem naar buiten toe: je beantwoordt klantvragen via mail, whatsapp en onze socialmediakanalen. En je gebruikt die klantvragen vervolgens om ons team te voorzien van inzichten, waardoor we onze communicatie, service en product altijd kunnen verbeteren.

Naast de klantenservice verzorg je de teamlunch, organiseer je leuke bedrijfsuitjes en neem je een aantal licht administratieve taken voor je rekening. Kortom: een afwisselende functie waarin jij met aanstekelijke energie klaar staat voor klanten en collega’s.

Op maandag, dinsdag en donderdag werk je bij ons op kantoor in Amsterdam. Dit gaat in eerste instantie om 24 uur per week, maar in overleg kunnen je uren worden aangepast. De overige uren worden met werkstudenten opgevangen, die door jou worden aangestuurd.

Jouw verantwoordelijkheden bij Oot:

  • Blije klanten: je zorgt voor een hoge klanttevredenheid via onze klantenservicekanalen. Je bent behulpzaam en aimabel en je antwoordt snel en duidelijk. Je geeft onze klanten het gevoel dat ze tegen een bekende praten door je oprecht geïnteresseerde en vriendelijke tone-of-voice en zorgt ervoor dat ze aan het einde weer helemaal Oot-fan zijn. En zie je manieren om het klantenserviceproces te verbeteren? Ga je gang!
  • Team: je stuurt een team van 2-3 werkstudenten aan die de overige (weekend)dagen de Nederlandse en Duitse helpdesk bemannen.
  • Social Media: je beantwoord comments op onze socialmediakanalen en je zorgt dat er positieve interactie ontstaat tussen Oot en onze klanten en klanten onderling.
  • Prettige werkplek: je zorgt ervoor dat alles op kantoor goed geregeld is: van aanwezigheid van lekkere koffie, pennen en andere kantoorvoorraden, tot het contact met onze kantoorschoonmaak. Het organiseren van originele uitjes met het team en ontvangst en begeleiding van nieuwe en vertrekkende medewerkers.
  • Administratieve werkzaamheden: je voert enkele licht administratieve taken uit, zoals het controleren of alle inkoopfacturen en bonnetjes goed in onze boekhouding zijn opgeslagen. Basiskennis van boekhouding en werken met Exact Online is daarom een pre.

Gewenste eigenschappen:

  • Hbo werk- en denkniveau, met minstens 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Klant- en servicegerichte instelling: ook een vervelende situatie weet je tot een positieve uitkomst te draaien en hier krijg je energie van! Het glas is altijd halfvol bij jou en je vindt niets leuker dan mensen blij maken.
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd en hebt een vlotte pen. Je formuleert duidelijk en bent uitstekend in spelling.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift. (Duits is een pre, daar scoor je punten mee!)
  • Je woont in (de buurt van) Amsterdam; jij bent immers degene die het kantoor draaiende houdt.
  • Je hoeft geen tech-geek te zijn, maar een beetje technisch inzicht is wel handig. We werken met verschillende systemen om klantvragen goed te beoordelen en te beantwoorden (denk aan Trengo).
  • Geen 9-tot-5-mentaliteit en een groot verantwoordelijkheidsgevoel: ook als het een periode wat drukker is, blijf jij je focussen om klantvragen snel en goed te beantwoorden.
  • Startup/scaleup-fan: je houdt van de dynamiek van een snelgroeiend bedrijf.

Bij Oot krijg je:

  • Een parttime dienstverband van 24 uur (in overleg, met kans op uitbreiding) voor maandag, dinsdag en donderdag, en een marktconform salaris.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling, verzorgde lunch, gezellige borrels en natuurlijk elke dag gezond ontbijt van Oot!
  • Een prettig kantoor in hartje Amsterdam, met leuke, ambitieuze collega’s.
  • Een veelzijdige functie waarin jij het verschil kunt maken voor de klant én op kantoor.

Sollicitatieprocedure

Wil jij onderdeel worden van een snelgroeiende foodtech scale-up die de traditionele ontbijtsector opschudt? Stuur je sollicitatie naar [email protected] met een korte motivatie en je cv t.a.v. Ruben Rammelt. We zien je reactie graag tegemoet.

Stagiair Brand & Content (vanaf juli 2023)

Hou je van food & online communicatie? Wil jij vanaf juli 2023 stagelopen bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland?

Over Oot

Oot Granola is het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 12 collega’s. Onze bakkerij in Noord-Brabant bakt wekelijks kraakverse, suikerarme granola’s waarmee duizenden consumenten hun dag gezond starten.
Oot zit in een geweldige fase: de basis staat, het product slaat aan en we zijn er klaar voor om de rest van Europa te veroveren met onze gezonde granola’s.

Vanaf juli 2023 zoeken wij een leuke & goede creatieve stagiair met een liefde voor food en social media. Iets eerder of later starten mag ook.

Werkzaamheden

  • (Onder begeleiding) uitdenken van de social media- & contentstrategie dat bijdraagt aan het merk Oot.
  • Creëren van originele content voor onze verschillende communicatiekanalen. Oftewel; je schrijft en produceert beeld voor Instagram/Facebook stories en posts, nieuwsbrieven en blogs.
  • Bedenken en uitvoeren van leuke acties op social media in samenwerking met influencers en bekende merken.
  • Je bent als stagiair belangrijk voor Oot en we vinden het leuk als je volledig meedraait in het team, dus ook meetings bijwoont en je mening geeft.
  • Je rapporteert aan de Brand Manager, en werkt nauw samen met de Head of Growth en de oprichter van Oot.

Jouw eigenschappen en ervaring

  • Je bent súpercreatief, zit altijd boordevol ideeën en je weet deze ook met wat humor over te brengen aan onze doelgroep (via socialmedia, mails etc.).
  • Je schrijft goed, zowel creatief als grammaticaal, en hebt oog voor design en mooi beeld (ervaring met InDesign, Photoshop en Illustrator is ee pre).
  • Je houdt van eten en hebt affiniteit met innovatieve food-merken. Zoals Tony’s Chocolonely, maar dan gezonder 😉.
  • Je bent ambitieus, proactief en zelfstandig, en je ziet je stage als kans om veel relevante ervaring op te doen.
  • Studierichting: bijvoorbeeld Communicatie, Creative Business (Media, Informatie & Communicatie), Communicatie Multimedia Design (CMD), Contentmarketing, Journalistiek.

Wat bieden wij

  • Ervaring opdoen bij een van de snelstgroeiende foodmerken van de Benelux, veel leren en een zichtbare bijdrage leveren
  • Een gezellig kantoor met grote keuken in het centrum van Amsterdam (metrohalte Weesperplein is voor de deur) en de mogelijkheid om een dag per week vanuit huis te werken
  • Laptop van de zaak inclusief benodigde ontwerprogramma’s
  • Vakantiedagen in overleg (altijd 5 dagen tijdens je stage)
  • Stagevergoeding van € 400 per maand (minstens 4 dagen per week)
  • Elke dag (gratis) heerlijke lunch met vers brood en salades samen met je Oot-collega’s
  • En natuurlijk dagelijks gezond ontbijt van Oot!

Interesse? Stuur je CV met een korte motivatie naar [email protected] t.a.v. Tessa Dirken. Hopelijk tot gauw!

P.s. Ook een mogelijkheid als extra werkervaringsplek voor studenten die net zijn afgestudeerd.

Stagiair Operations

Hou je van logistiek, productie & food? Kom dan stage lopen bij Oot als stagiair operations ! Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.

De stage

    • Wij zoeken een analytische, daadkrachtige en gezellige student met bovengemiddeld gezond verstand én een liefde voor food. Het is een uitdagende stageplek met veel verantwoordelijkheid en goede begeleiding, dus een goede dosis enthousiasme en ownership is wel nodig. In ruil daarvoor krijg je de kans om jezelf in korte tijd snel te ontwikkelen tot een doorgewinterde operations medewerker en contacten op te doen in de start & scale-up sector.

De werkzaamheden omvatten onder andere:

      • Processen in kaart brengen en optimalisaties organisatiebreed doorvoeren
      • Voorraadbeheer en de optimalisatie daarvan
      • Monitoren en optimaliseren van het logistieke proces
      • Analyseren en verbeteren van onze klantenservice
      • Programma- en projectmanagement

Studierichting:

Logistiek, bedrijfskunde, facility/chain supply management, productie of vergelijkbaar (HBO of WO)

Eigenschappen & ervaring kandidaat

      • Je kiest bewust voor een stage bij een snelgroeiende scale-up in de direct-to-consumer-markt
      • Je bent analytisch, praktisch en denkt in oplossingen
      • Je werkt gestructureerd en hebt overzicht
      • Je hebt aanleg voor IT
      • Je kunt je goed verplaatsen in de klant en kunt klantfeedback omzetten in structurele veranderingen
      • Je ziet kansen en bent altijd op zoek naar het optimaliseren van processen
      • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor

Wij bieden

    • 4 of 5 dagen per week gedurende 3-5 maanden
    • Vergoeding € 400 per maand op fulltime basis
    • De mogelijkheid om bij te dragen aan een snelgroeiend foodmerk
    • Gezellig kantoor midden in het centrum van Amsterdam
    • Én natuurlijk ontbijt van Oot!
En deze eigenschappen zoeken we bij Oot

We zoeken bij Oot verschillende mensen. We geloven in de kracht van een complementair team als het gaat om je inhoudelijke talenten. Maar deze eigenschappen zien we graag terug bij al onze teamleden:

OPRECHT
We houden niet van politiek en geklets, maar werken elke dag samen hard aan het behalen van onze doelstelling: zoveel mogelijk mensen aan gezonder en lekkerder ontbijt. 100% no ashole beleid 🙂

PROACTIEF EN FLEXIBEL
Oot is een snelgroeiende scale-up. Dat betekent veel afwisseling en een hoge werksnelheid. Je kunt bij Oot veel doen, alles met beide handen aanpakken en je hebt een snelle leercurve, of je nu stagiair bent of al jaren werkervaring hebt. Als je iets niet weet, dan zoek je het uit en je houdt van de snelheid van een snelgroeiend bedrijf. Een van de slogans op onze granola-dozen is ‘Zoals verwacht loopt alles anders’. Dat is geen toeval. We zoeken mensen die het leuk vinden als dingen anders lopen dan verwacht, die denken in oplossingen, graag buiten de geijkte paden gaan en het liefste zelf initiatief nemen.

AMBITIEUS
Je omgeving vindt je soms misschien wat perfectionistisch maar jij doet dingen graag goed. Wij ook, we geloven dat succes komt door dingen écht goed te doen. Elk onderdeel, op elk niveau. En dat geldt juist voor Oot, als nieuw bedrijf dat op een vernieuwende manier een bestaande markt op zijn kop wil zetten door het best mogelijke product en verrassend goede service te bieden. We zoeken dus mensen die de drive hebben om de beste te zijn in wat ze doen. Maar die tegelijkertijd ook slim genoeg zijn om te begrijpen dat gretigheid gedoseerd moet worden en dat bescheidenheid ook een groot goed is.

ANALYTISCH
We vinden het fijn als je analytisch en scherp bent. Slim genoeg om nét die stap meer door te denken dan standaard. Het liefst onderbouw je je keuzes met data – maar ben je ook slim genoeg zijn om de beperkingen van data in te zien.

Staat er voor jou geen passende vacature bij? Je kunt altijd een open sollicitatie (CV met korte motivatie per mail) sturen naar [email protected].