Werken bij Oot

Vacatures bij Oot

Oot Granola is sinds de start in 2018 uitgegroeid tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Wil jij deel uitmaken van ons team? Bekijk de vacatures hieronder of stuur een bericht met CV naar [email protected] t.a.v. Valentine van der Lande.
UX & CRO specialist bij Oot Granola

Oot Granola heeft een duidelijke missie: mensen een gezond en onverminderd lekker ontbijt bieden. Het bedrijf groeide in razend tempo uit tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 100.000 klanten. Oot is nu op zoek naar een UX & CRO specialist die een belangrijke rol gaat spelen bij het verder uitbouwen en verbeteren van de webshop en de uitrol daarvan in nieuwe markten. 

Over Oot 

Oot Granola is het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Op ons kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 15 collega’s. Onze bakkerij in Noord-Brabant bakt wekelijks kraakverse, suikerarme granola’s waarmee duizenden consumenten hun dag gezond starten. Door niet via de supermarkt te leveren maar rechtstreeks aan de consument per post, kunnen we een verser en lekkerder product aanbieden. Oot zit in een geweldige fase: de basis staat, het product slaat aan en we zijn er klaar voor om de rest van Europa te veroveren met onze gezonde granola’s. Daarom breiden we ons team uit met een ervaren UX & CRO specialist die aan de slag gaat om onze website verder te optimaliseren en voor kan bereiden op uitbreiding in Europa.  

Over de rol 

Jouw ervaring en skills ga je inzetten om de online journey van onze klanten enerzijds te optimaliseren, of het nu gaat om nieuwe klanten of trouwe abonnees, en anderzijds af te stemmen op onze commerciële- en strategische doelstellingen. Je probeert vanuit jouw rol KPI’s Conversion Rate, Customer Lifetime Value, Average Order Value en Order Frequency te verbeteren. Iedere dag onderzoek je op verschillende manieren behoeftes van klanten en bedenk en ontwerp je hier oplossingen voor. Om er zeker van te zijn dat deze oplossingen goed werken en bijdragen aan een verbeterde online journey (en daarmee een positieve impact hebben op je belangrijkste KPIs) verifieer (d.m.v. testen en experimenten) je deze oplossingen voordat ze volledig geïmplementeerd worden.   

Onderzoek

  • Identificeren van kansen die de online journey verbeteren en deze omzetten in heldere onderzoeksvragen/hypotheses.  
  • Commerciële thema’s en prioriteiten vertalen initiatieven voor de UX en CRO roadmap (dit doe je deels samen met de Product Owner). Welke nieuwe vereisten brengen deze thema’s met zich mee? Welke onderzoeksvragen roepen ze op? Wat voor data en inzichten hebben we nodig om deze vragen te beantwoorden?  
  • Bepalen welke onderzoeksmethode het beste geschikt is voor om de onderzoeksvraag te beantwoorden of de hypotheses te testen. 
  • Opzetten, uitvoeren en analyseren van onderzoek – dit kan zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek zijn.  
  • Vertalen van onderzoeksuitkomsten naar concrete en toetsbare ideeën die gebruikt kunnen worden in een prototype, A/B test of bij het implementeren van nieuwe functionaliteiten.  

Design

  • Ontwikkelen van design-oplossingen gebaseerd op onderzoeksresultaten, feedback van users, (klant)data, bedrijfsdoelen, etc.  
  • Designen van nieuwe tests (prototypes, AB testen). 
  • Vinden en bewaken van de juiste balans tussen UX- en merk principes, dit doe je samen met het brand- en marketingteam. 
  • Duidelijk en compleet overdragen van concepten naar het (front-end) development team. 

Testen & experimenteren

  • Creëren, prioriteren en initiëren van ideeën geschikt voor A/B(/n) tests. 
  • End-to-end opzetten van AB testen; je ontwerpt, implementeert, analyseert en valideert A/B testen en vertaalt dit naar logische en concrete vervolgstappen. 
  • Uitvoeren van statistische berekeningen, bijvoorbeeld om significantie te bepalen. Vervolgens interpreteer je de uitkomsten hiervan en concludeer en rapporteer je jede bevindingen. Jij initieert de vervolgstappen op basis van de data en analyse, natuurlijk in overeenstemming met je stakeholders. 
  • Administreren van testresultaten om ervoor te zorgen dat we onze test-bibliotheek schoon en waardevol houden. 

Data, analyse & rapportage

  • Verantwoordelijk voor de belangrijkste website/conversie metrics & KPIs. 
  • Delen van de belangrijkste website performance inzichten met andere business teams, je betrekt andere teams proactief op het moment dat de performance afwijkt van de verwachting waarmee je anderen in de gelegenheid stelt hier tijdig op te acteren. 
  • Analyseren van onderzoeksresultaten (surveys, AB tests, etc.). 
  • Begrijpen van en werken met klantsegmenten om beter inzicht te krijgen in wie onze klanten zijn en welke behoeftes zij hebben om de journeys op segmentniveau te kunnen optimaliseren. 
  • Analyseren van user behaviour in verschillende dimensies (tijd, product, segment, land, etc.). Wanneer je userdata analyseert kijk je niet alleen naar het gedrag van de gehele groep maar probeer je inzichten te vinden door groepen gebruikers vanuit verschillende invalshoeken met elkaar te vergelijken. 

Overig 

  • Deze rol is onderdeel van het productteam, waardoor je veel samenwerkt met engineering- en datateam(s). Jij vertegenwoordigt in deze rol de klant en kan aan de rest van je team uitleggen wat voor klanten belangrijk is en waarom. Je rapporteert in deze rol direct aan de product owner. 
  • Naast je eigen team werk je voornamelijk samen met het growth/marketing team, het brand team en het klantenservice team. 
  • Je speelt een actieve rol in bij het vertalen van jaar- en kwartaalplannen naar concrete initiatieven voor de UX & CRO roadmap, waarbij het belangrijk is dat je goed kan prioriteren en initiatieven meetbaar kan te maken.  
  • Oot groeit snel en dat brengt veel grote uitdagingen met zich mee. Het betekent ook dat je veel verantwoordelijkheid krijgt en deze durft te nemen. Je zit zelf achter het stuur in een omgeving waar prioriteiten snel kunnen veranderen. 

Voor wie? 

De ideale kandidaat is/heeft:  

  • Een HBO- of WO-achtergrond 
  • 2 á 4 jaar relevante werkervaring met het end-to-end ontwikkelen van (digitale) producten; van het onderzoeken van behoeftes van klanten & gebruikers tot het ontwikkelen, valideren en succesvol implementeren van prototypes 
  • Start-up/scale-up ervaring in een e-commerce omgeving 
  • Technisch goed onderlegd, wat o.a. blijkt uit ervaring met: 
    • Javascript (HTML / CSS) 
    • Web analytics tools zoals Google Analytics, Google Tag Manager en Kissmetrics 
    • Conversion optimisation tools zoals Google Optimize en Optimizely  
    • Design tools zoals Adobe XD, Figma en Sketch  
    • Onderzoekstools zoals Hotjar, Typeform, Usabilla en Surveymonkey 
    • Ecommerce PaaS/SaaS zoals Shopify, Woocommerce en Magento 
  • Ervaring met het organiseren en begeleiden van zowel kwalitatief als kwantiatief onderzoek 
  • Ervaring met agile werken volgens scrum methode (je weet wat een MVP is) 
  • Hands-on, pragmatisch en can-do attitude 
  • Kritisch, analytisch en creatief met een sterke UX-mindset en gevoel voor merkbeleving 
  • Teamplayer die de belangen van verschillende stakeholders verzamelt en afweegt en iedereen op dezelfde pagina krijgt om tot de beste oplossingen te komen 
  • Je bent leergierig en nieuwsgierig, wat zich onder andere uit doordat je altijd op de hoogte bent en blijft van de best practices op het gebied van UX en CRO 

Maar ook als je nog niet over al deze skills en ervaring beschikt maar wel bereid bent dit te leren, ontvangen we graag je sollicitatie.  

Wij bieden je: 

  • Impact: je speelt in cruciale rol in de groeifase van een snelgroeiend foodtech bedrijf. Jouw succes maakt de wereld een klein beetje gezonder.  
  • Afwisseling: doordat het team nog klein is, heb je de verantwoordelijkheid voor verschillende domeinen en heb je een interessante mix tussen hands-on en strategische werkzaamheden. 
  • Brand-new kantoor (met binnentuin!) in het centrum van Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.  
  • Goed salaris, pensioenregeling, en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!  

 Gewenste startdatum: per direct
Duur: 4-5 dagen per week
Locatie: Sarphatiplaza (Amsterdam) 

Sollicitatieprocedure
Wil jij aan de slag bij een van de snelstgroeiende foodtech scale-ups van Nederland? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar [email protected] t.a.v. Lars Ackerman.  

Stagiair Operations (juni t/m augustus 2022)

Hou je van logistiek, productie & food? Kom dan stage lopen bij Oot als stagiair operations ! Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.


De stage

Van juni t/m augustus 2022 zoeken wij een analytische, daadkrachtige en gezellige student met bovengemiddeld gezond verstand én een liefde voor food. Het is een uitdagende stageplek met veel verantwoordelijkheid en goede begeleiding. Je zal een deel van de taken overnemen én wordt de directe sparringpartner van de operationeel directeur van Oot, dus een goede dosis enthousiasme en ownership is wel nodig. In ruil daarvoor krijg je de kans om jezelf in korte tijd snel te ontwikkelen tot een doorgewinterde operations medewerker en contacten op te doen in de start & scale-up sector.

De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Processen in kaart brengen en optimalisaties organisatiebreed doorvoeren
  • Voorraadbeheer en de optimalisatie daarvan
  • Monitoren en optimaliseren van het logistieke proces
  • Analyseren en verbeteren van onze klantenservice
  • Programma- en projectmanagement

Studierichting:

Logistiek, bedrijfskunde, facility/chain supply management, productie of vergelijkbaar (HBO of WO)

Eigenschappen & ervaring kandidaat

  • Je kiest bewust voor een stage bij een snelgroeiende scale-up in de direct-to-consumer-markt
  • Je bent analytisch, praktisch en denkt in oplossingen
  • Je werkt gestructureerd en hebt overzicht
  • Je hebt aanleg voor IT
  • Je kunt je goed verplaatsen in de klant en kunt klantfeedback omzetten in structurele veranderingen
  • Je ziet kansen en bent altijd op zoek naar het optimaliseren van processen
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor

Wij bieden

  • Een stage van juni t/m augustus 2022
  • 4 of 5 dagen per week gedurende 3-5 maanden
  • Vergoeding € 400 per maand op fulltime basis
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan een snelgroeiend foodmerk
  • Gezellig kantoor midden in het centrum van Amsterdam
  • Directe begeleiding door de operationeel directeur
  • Én natuurlijk ontbijt van Oot!
En deze eigenschappen zoeken we bij Oot

We zoeken bij Oot verschillende mensen. We geloven in de kracht van een complementair team als het gaat om je inhoudelijke talenten. Maar deze eigenschappen zien we graag terug bij al onze teamleden:

OPRECHT
We houden niet van politiek en geklets, maar werken elke dag samen hard aan het behalen van onze doelstelling: zoveel mogelijk mensen aan gezonder en lekkerder ontbijt. 100% no ashole beleid 🙂

PROACTIEF EN FLEXIBEL
Oot is een snelgroeiende scale-up. Dat betekent veel afwisseling en een hoge werksnelheid. Je kunt bij Oot veel doen, alles met beide handen aanpakken en je hebt een snelle leercurve, of je nu stagiair bent of al jaren werkervaring hebt. Als je iets niet weet, dan zoek je het uit en je houdt van de snelheid van een snelgroeiend bedrijf. Een van de slogans op onze granola-dozen is ‘Zoals verwacht loopt alles anders’. Dat is geen toeval. We zoeken mensen die het leuk vinden als dingen anders lopen dan verwacht, die denken in oplossingen, graag buiten de geijkte paden gaan en het liefste zelf initiatief nemen.

AMBITIEUS
Je omgeving vindt je soms misschien wat perfectionistisch maar jij doet dingen graag goed. Wij ook, we geloven dat succes komt door dingen écht goed te doen. Elk onderdeel, op elk niveau. En dat geldt juist voor Oot, als nieuw bedrijf dat op een vernieuwende manier een bestaande markt op zijn kop wil zetten door het best mogelijke product en verrassend goede service te bieden. We zoeken dus mensen die de drive hebben om de beste te zijn in wat ze doen. Maar die tegelijkertijd ook slim genoeg zijn om te begrijpen dat gretigheid gedoseerd moet worden en dat bescheidenheid ook een groot goed is.

ANALYTISCH
We vinden het fijn als je analytisch en scherp bent. Slim genoeg om nét die stap meer door te denken dan standaard. Het liefst onderbouw je je keuzes met data – maar ben je ook slim genoeg zijn om de beperkingen van data in te zien.

Staat er voor jou geen passende vacature bij? Je kunt altijd een open sollicitatie (CV met korte motivatie per mail) sturen naar [email protected].