Werken bij Oot

Vacatures bij Oot

Oot Granola is sinds de start in 2018 uitgegroeid tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Wil jij deel uitmaken van ons team? Bekijk de vacatures hieronder of stuur een bericht met CV naar [email protected] t.a.v. Valentine van der Lande.
Manager Klantenservice en Kantoor

Sfeerbeheerder en mensenmens gezocht!

Wij zoeken een energieke Manager Klantenservice en Kantoor die onze snelgroeiende groep klanten goed te woord staat en het kantoor draaiende houdt.

Over Oot

Oot Granola is het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 15 collega’s. Onze bakkerij in Noord-Brabant bakt wekelijks kraakverse, suikerarme granola’s waarmee duizenden consumenten hun dag gezond starten. Door niet via de supermarkt te leveren maar rechtstreeks aan de consument per post, kunnen we een verser en lekkerder product aanbieden. Oot zit in een geweldige fase: de basis staat, het product slaat aan en we zijn er klaar voor om de rest van Europa te veroveren met onze gezonde granola’s.

Over de functie

Als Manager Klantenservice en Kantoor bij Oot behandel je de klantvragen die via verschillende kanalen binnenkomen (e-mail, social media). De klantenservice vormt een van de belangrijkste bronnen van klantfeedback. Vanuit jouw rol voorzie je collega’s van het marketing, website en operationele team van relevante klantfeedback zodat we de algehele klantervaring nog beter kunnen maken! Naast de klantenservice ben je ook verantwoordelijk voor het kantoor, plan je leuke bedrijfsuitjes en neem je een aantal licht administratieve taken voor je rekening.

Jouw verantwoordelijkheden bij Oot:

1) Maximale klanttevredenheid: via onze klantenservicekanalen. Je bent behulpzaam, je antwoordt snel en duidelijk en onze klanten krijgen het gevoel alsof ze tegen een bekende praten, door onze oprechte vriendschappelijke tone-of-voice. Je zoekt altijd naar mogelijkheden om het klantenserviceproces verder te optimaliseren.

2) Prettige werkplek: je zorgt ervoor dat alles op kantoor goed geregeld is: voldoend koffie, pennen en andere kantoorvoorraden, je onderhoudt het contact met onze kantoorschoonmaak. Daarnaast organiseer je leuke teamuitjes en regel je alles voor nieuwe en vertrekkende medewerkers. We verwachten dit jaar te gaan verhuizen, uiteraard ben jij ook nauw betrokken bij de verhuizing naar en de inrichting van ons nieuwe kantoor.

3) Administratieve werkzaamheden: je voert enkele licht administratieve taken uit, zoals het controleren of alle inkoopfacturen en bonnetjes goed in onze boekhouding zijn opgeslagen en je notuleert tijdens onze wekelijkse teamvergadering. Basiskennis van boekhouding en werken met Exact Online is een pre.

Gewenste eigenschappen:

  • HBO en minstens 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Klant- en servicegerichte instelling: ook een vervelende situatie weet je naar je hand te zetten en hier krijg je energie van! Het glas is altijd halfvol bij jou en je vindt niets leuker dan mensen blij maken.
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd en je hebt een vlotte pen, je formuleert duidelijk en je bent uitstekend in spelling.
  • Beheersing van de Nederlandse, Engelse taal in woord en geschrift. (Duits is een pre, daar scoor je punten mee!)
  • Je woont in (de buurt van) Amsterdam, jij bent immers degene die het kantoor en de klantenservice draaiende houdt.
  • Je hoeft geen tech-geek te zijn maar een beetje technisch inzicht is wel handig. We werken met verschillende systemen die je zult gebruiken om klantvragen goed te beoordelen en te beantwoorden.
  • Geen 9-to-5 mentaliteit en een groot verantwoordelijkheidsgevoel: ook als het een periode wat drukker is blijf jij je focussen om klantvragen zo snel en goed mogelijk te beantwoorden.
  • Startup/scaleup-fan: je bent energiek en houdt van de dynamiek van een snelgroeiend bedrijf.

Wij bieden je:

  • Parttime dienstverband van 32 uur (in overleg, met kans op uitbreiding), marktconform salaris (indicatie: € 2.200 bruto p/m o.b.v. fulltime).
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioenregeling, en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!
  • Prettig kantoor in het hartje van Amsterdam, met leuke, ambitieuze collega’s met wie je samen werkt aan het opschudden van de ontbijtsector.

Sollicitatieprocedure

Heb jij interesse om onderdeel te worden van een snelgroeiende foodtech scale-up die de traditionele ontbijtsector opschudt? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar [email protected] t.a.v. Ruben Rammelt.

Deadline voor deze sollicitatie: 14-3-2021

Head of Growth bij Oot Granola

Oot Granola heeft een duidelijke missie: mensen een gezond en onverminderd lekker ontbijt bieden. Het bedrijf groeide in razend tempo uit tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 50.000 klanten. Oot is nu op zoek naar een Head of Growth die een belangrijke rol zal spelen bij het verder opschalen en uitbouwen van het bedrijf.

Voor wie?

  • WO achtergrond
  • 5+ jaar ervaring in e-commerce met focus op acquisitiemarketing en CRM
  • Diepe kennis van verschillende kanalen (social, SEM, affiliate marketing, CRM, GA/GTM, offline)
  • Kei in data-analyse, gestructureerde aanpak, vertrouwd met experimenteren en testen
  • Proactief, affiniteit met de energie en snelheid van een scale-up

Over Oot

Oot Granola is het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 15 collega’s. Onze bakkerij in Noord-Brabant bakt wekelijks kraakverse, suikerarme granola’s waarmee duizenden consumenten hun dag gezond starten. Door niet via de supermarkt te leveren maar rechtstreeks aan de consument per post, kunnen we een verser en lekkerder product aanbieden. Oot zit in een geweldige fase: de basis staat, het product slaat aan en we zijn er klaar voor om de rest van Europa te veroveren met onze gezonde granola’s. Daarom breiden we ons managementteam uit met een ervaren marketeer met stevige e-commerce-ervaring.

Over de rol

De Head of Growth heeft als doelstelling om de komende jaren honderdduizenden mensen met oprechte interesse in ons product, klant te laten worden en blijven van Oot.

De Head of Growth krijgt een belangrijke rol in het managementteam van Oot en wordt verantwoordelijk voor het aantrekken van de juiste doelgroepen via o.a. social media, zoekmachines, partners, en influencers. Van de Head of Growth wordt verwacht dat hij of zij de marketingmix uitbreidt en optimaliseert om de ambitieuze groeidoelstellingen in de Benelux en in nieuwe markten te realiseren. Dit is een geweldige kans voor een analytische denker met een online scale-up-achtergrond, die ervan houdt om de handen uit de mouwen te steken.

We zoeken een ervaren marketeer met een bewezen track-record in e-commerce en know-how van direct-to-consumer marketing bij een A-merk. Je weet hoe je een online merk moet bouwen en laat je hierbij leiden door datapunten in de gehele customer journey, hierbij continu sturend op de beste CAC/CLV ratio’s.

Je houdt je als Head of Growth bezig met zowel strategische als operationele vraagstukken. Bijvoorbeeld hoe je de CPA in onze social media campagnes optimaliseert, hoe we de tracking kunnen verbeteren, hoe we onze CRM marketing-activiteiten kunnen uitbreiden, met welke influencers Oot het beste kan samenwerken en welke offline kanalen we goed kunnen inzetten ter ondersteuning van de online kanalen. Daarnaast bedenk je campagnes om onze bestaande klanten te (her)activeren of te enthousiasmeren voor nieuwe of andere producten.

Je wordt verantwoordelijk voor de aansturing van onze externe marketingpartners en onze interne collega’s op het gebied van marketing. Je bent onderdeel van het managementteam en rapporteert aan de Managing Director.

Om succesvol te zijn als Head of Growth bij Oot moet je zowel analytisch als conceptueel sterk zijn en het initiatief nemen. De ideale kandidaat heeft een WO-achtergrond en ervaring in een e-commerce scale-up. Daarnaast ken je alle relevante kanalen binnen (online) marketing en heb je natuurlijk affiniteit met gezonde voeding.

Wij bieden je:

  • Impact: je speelt in cruciale rol in de groeifase van een snelgroeiend tech-foodbedrijf. Jouw succes maakt de wereld een klein beetje gezonder.
  • Afwisseling: doordat het team nog klein is, heb je de verantwoordelijkheid voor verschillende domeinen en heb je een interessante mix tussen hands-on en strategische werkzaamheden.
  • Prettig kantoor in het hartje van Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.
  • Goed salaris, pensioenregeling, en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!

Gewenste startdatum: zsm
Duur: 4/5 dagen per week (0,8/1,0 FTE)
Locatie: Amsterdam Centrum (Oudezijds Achterburgwal)

Sollicitatieprocedure
Wil jij aan de slag bij een van de snelstgroeiende foodtech scale-ups van Nederland? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar [email protected] t.a.v. Marieke Hermans.

Stagiair Communicatie, Online Marketing en Design (vanaf maart 2021)

Taakomschrijving

Hou je van food & internet? Wil jij vanaf maart 2021 stage lopen bij een van de snelstgroeiende nieuwe foodmerken van Nederland?

Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.
Vanaf januari 2021 hebben we weer een plek beschikbaar voor een ambitieuze stagiair die een mooie ervaring willen toevoegen aan zijn/haar CV.

Werkzaamheden

  • (Onder begeleiding) uitwerken en uitvoeren van de marketing- en socialmedia-strategie van Oot
  • Creëren van originele content, zelf en met bekende influencers (tekst & beeld) voor verschillende kanalen
  • Bedenken en uitvoeren van marketingacties voor social media en andere kanalen
  • Bedenken & opstellen van informatieve en commerciële mailings aan klanten
  • Bijwonen van meetings, zowel intern als met partners (je mening wordt bij ons op prijs gesteld 🙂 )
  • Beantwoorden van klantvragen en helpen bij algemene operationele & marketingwerkzaamheden

Gewenste profiel

  • Je houdt van eten en hebt affiniteit met innovatieve merken zoals Tony’s Chocolonely en Brandt & Levie
  • Je schrijft goed en hebt gevoel voor design (ervaring met fotografie & Adobe ontwerpprogramma’s is een pre)
  • Je bent ‘tech savy’: hebt gevoel voor online, in het bijzonder social media (Instagram, Facebook)
  • Je kunt je goed verplaatsen in wat verschillende doelgroepen aanspreekt
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor
  • Opleiding redactie en mediaproductie, communicatie, marketing, design, psychologie, media, bedrijfskunde of vergelijkbaar

Wat bieden wij

  • Ervaring opdoen bij een van de snelstgroeiende foodmerken van Nederland, veel leren en een zichtbare bijdrage leveren
  • Samenwerking met ‘top-of-the-bill’ online advtertising, branding-, marketing en PR-bureaus
  • Gezellig kantoor in hip startupgebouw in Amsterdam centrum
  • Stagevergoeding van € 400 per maand en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!
  • Vakantiedagen in overleg (altijd 5 dagen tijdens je stage)

Interesse? Stuur je CV met een korte motivatie t.a.v. Valentine v/d Lande. Alvast dank & hopelijk tot gauw! P.s. Ook een mogelijkheid als extra werkervaringsplek voor studenten die net zijn afgestudeerd.

Stagiair Oot Operations (zomerstage vanaf medio juni 2021 of vanaf september)

Hou je van logistiek, productie & food? Kom dan stage lopen bij Oot als stagiair operations ! Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.


De stage

Vanaf juni/juli 2021 of vanaf september zoeken wij een analytische, daadkrachtige en gezellige student met bovengemiddeld gezond verstand én een liefde voor food. Het is een uitdagende stageplek met veel verantwoordelijkheid en goede begeleiding. Je zal een deel van de taken overnemen én wordt de directe sparringpartner van de operationeel directeur van Oot, dus een goede dosis enthousiasme en ownership is wel nodig. In ruil daarvoor krijg je de kans om jezelf in korte tijd snel te ontwikkelen tot een doorgewinterde operations medewerker en contacten op te doen in de start & scale-up sector.


De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Processen in kaart brengen en optimalisaties organisatiebreed doorvoeren
  • Voorraadbeheer en de optimalisatie daarvan
  • Monitoren en optimaliseren van het logistieke proces
  • Analyseren en verbeteren van onze klantenservice
  • Programma- en projectmanagement


Studierichting:

Logistiek, bedrijfskunde, facility/chain supply management, productie of vergelijkbaar (HBO of WO)


Eigenschappen & ervaring kandidaat

  • Je kiest bewust voor een stage bij een snelgroeiende scale-up in de direct-to-consumer-markt
  • Je bent analytisch, praktisch en denkt in oplossingen
  • Je werkt gestructureerd en hebt overzicht
  • Je hebt aanleg voor IT
  • Je kunt je goed verplaatsen in de klant en kunt klantfeedback omzetten in structurele veranderingen
  • Je ziet kansen en bent altijd op zoek naar het optimaliseren van processen
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor


Wij bieden

  • Een stage vanaf juni/juli of september 2021
  • 4 of 5 dagen per week gedurende 4-8 maanden
  • Vergoeding € 400 per maand op fulltime basis
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan een snelgroeiend foodmerk
  • Gezellig kantoor midden in het centrum van Amsterdam
  • Directe begeleiding door de operationeel directeur
  • Én natuurlijk ontbijt van Oot!
En deze eigenschappen zoeken we bij Oot

We zoeken bij Oot verschillende mensen. We geloven in de kracht van een complementair team als het gaat om je inhoudelijke talenten. Maar deze eigenschappen zien we graag terug bij al onze teamleden:

OPRECHT
We houden niet van politiek en geklets, maar werken elke dag samen hard aan het behalen van onze doelstelling: zoveel mogelijk mensen aan gezonder en lekkerder ontbijt. 100% no ashole beleid 🙂

PROACTIEF EN FLEXIBEL
Oot is een snelgroeiende scale-up. Dat betekent veel afwisseling en een hoge werksnelheid. Je kunt bij Oot veel doen, alles met beide handen aanpakken en je hebt een snelle leercurve, of je nu stagiair bent of al jaren werkervaring hebt. Als je iets niet weet, dan zoek je het uit en je houdt van de snelheid van een snelgroeiend bedrijf. Een van de slogans op onze granola-dozen is ‘Zoals verwacht loopt alles anders’. Dat is geen toeval. We zoeken mensen die het leuk vinden als dingen anders lopen dan verwacht, die denken in oplossingen, graag buiten de geijkte paden gaan en het liefste zelf initiatief nemen.

AMBITIEUS
Je omgeving vindt je soms misschien wat perfectionistisch maar jij doet dingen graag goed. Wij ook, we geloven dat succes komt door dingen écht goed te doen. Elk onderdeel, op elk niveau. En dat geldt juist voor Oot, als nieuw bedrijf dat op een vernieuwende manier een bestaande markt op zijn kop wil zetten door het best mogelijke product en verrassend goede service te bieden. We zoeken dus mensen die de drive hebben om de beste te zijn in wat ze doen. Maar die tegelijkertijd ook slim genoeg zijn om te begrijpen dat gretigheid gedoseerd moet worden en dat bescheidenheid ook een groot goed is.

ANALYTISCH
We vinden het fijn als je analytisch en scherp bent. Slim genoeg om nét die stap meer door te denken dan standaard. Het liefst onderbouw je je keuzes met data – maar ben je ook slim genoeg zijn om de beperkingen van data in te zien.

Staat er voor jou geen passende vacature bij? Je kunt altijd een open sollicitatie (CV met korte motivatie per mail) sturen naar [email protected].