Werken bij Oot

Vacatures bij Oot

Oot Granola is sinds de start in 2018 uitgegroeid tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Wil jij deel uitmaken van ons team? Bekijk de vacatures hieronder of stuur een bericht met CV naar [email protected] t.a.v. Valentine van der Lande.
Brand Manager

Over Oot
Oot Granola heeft een duidelijke missie: mensen een onweerstaanbaar lekker en gezond ontbijt bieden. We maken kraakverse granola’s en bezorgen die direct van de bakkerij, in de brievenbus bij de consument. Oot groeide in razend tempo uit tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 100.000 klanten. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 12 collega’s. We zijn nu op zoek naar een ervaren Brand Manager die een belangrijke rol speelt bij de ambitieuze groeiplannen van Oot om de traditionele ontbijtmarkt verder op te schudden.

Over de rol
Als Brand Manager is je doel om de komende jaren honderdduizenden mensen met oprechte interesse in ons product, klant te laten worden en blijven van Oot.

Je bent verantwoordelijk voor het groeien van merkaandeel, volume en omzet van Oot. Je legt daarbij de nadruk op activatie (online conversie in ons geval), terwijl je tegelijkertijd ook het merk Oot steviger op de kaart zet bij onze doelgroep. Daarnaast bedenk je zelf en met onze partners campagnes om onze bestaande klanten te (her)activeren of te enthousiasmeren voor nieuwe of andere producten.
Je werkt nauw samen met de Performance Marketing Manager en rapporteert aan de Managing Director.

Je werkt het strategisch marketingplan uit, waarbij je de contouren uitzet maar natuurlijk ook genoeg ruimte laat voor de mooie kansen die zich aandienen. Daarnaast zorg je voor een pragmatische executie van het plan.

Je stuurt ons reclamebureau aan (we werken sinds kort met een van ’s lands topbureaus) en onze overige externe marketingpartners (denk aan PR-specialisten, marktonderzoeksbureaus en wat jij verder nodig acht). Daarnaast stuur je onze ‘vaste’ freelance copywriter en ons team van designers aan bij de creatie van campagnes en advertenties (digitaal, print, outdoor, evt. RTV), acties en content (socialmedia, website, e-mails).

Je hebt een strategische visie maar een hands-on mindset: je staat graag met je poten in de modder en daarom wil je de switch maken naar een snelgroeiende scale-up waar je maximaal impact kan hebben. Indien nodig is er ruimte voor het aannemen van een junior brand marketeer of stagiair om je te ondersteunen, zodat je nog meer impact kunt maken.

Of het nu gaat om het opstellen van briefings, het controleren van advertentie-designs en copy, het opzetten van samenwerkingen met influencers of het inkopen van marketingcampagnes: jij weet snelheid telkens te combineren met kwaliteit en focus op details en legt de lat altijd hoog. Je kijkt continu naar nieuwe manieren om onze doelgroep te bereiken: nieuwe, originele en impactvolle marketingkanalen, betere campagnes en uitingen, en slimme en logische partnerships.

Jouw profiel:

  • Afgeronde WO-opleiding
  • 5+ jaar ervaring met brand management bij een FMCG A-merk (liefst food)
  • Strategische visie met hands-on mindset (dus je bent slim én pragmatisch)
  • Ervaring met online/e-commerce (een must), ervaring met direct-to-consumer en subscription commerce een pre
  • Diepgaande kennis van zowel ATL als BTL kanalen (print, outdoor, RTV en socialmediaadvertising, PR, SEM)
  • Ervaring met marktanalyse, doelgroeponderzoek en consumentenonderzoek (zelf geïnitieerd)
  • Creatief en neemt initiatief; Als je een kans ziet, ga je eropaf. Je komt vaak als eerste met een idee of voorstel en weet anderen (door je enthousiasme) hierin mee te krijgen.
  • Internationale ervaring is een voordeel (we zijn recent gestart in Duitsland en ambiëren verdere Europese groei)
  • Affiniteit met gezonde voeding en de energie en snelheid van een scale-up

Wij bieden je:

  • Impact: je speelt in cruciale rol in de groeifase van een snelgroeiend tech-foodbedrijf. Jouw
    succes maakt de wereld een beetje gezonder en lekkerder.
  • Afwisseling: doordat het team relatief klein is, heb je een heel interessante mix tussen hands-on en strategische werkzaamheden.
  • Heerlijk kantoor in Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.
  • Goed salaris, SARs (een soort virtuele aandelen), pensioenregeling, en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!

Gewenste startdatum: z.s.m.
Duur: 4/5 dagen per week (0,8/1,0 FTE)
Locatie: Amsterdam (een prachtig vernieuwd kantoor met grote keuken/lab aan de Sarphatistraat)

Sollicitatieprocedure
Wil jij aan de slag bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland? Stuur dan een mail
met korte motivatie en je (online) CV naar [email protected] t.a.v. Rik van Leeuwen/Valentine van der Lande.

Stagiair Operations

Hou je van logistiek, productie & food? Kom dan stage lopen bij Oot als stagiair operations ! Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.

De stage

Wij zoeken een analytische, daadkrachtige en gezellige student met bovengemiddeld gezond verstand én een liefde voor food. Het is een uitdagende stageplek met veel verantwoordelijkheid en goede begeleiding, dus een goede dosis enthousiasme en ownership is wel nodig. In ruil daarvoor krijg je de kans om jezelf in korte tijd snel te ontwikkelen tot een doorgewinterde operations medewerker en contacten op te doen in de start & scale-up sector.

De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Processen in kaart brengen en optimalisaties organisatiebreed doorvoeren
  • Voorraadbeheer en de optimalisatie daarvan
  • Monitoren en optimaliseren van het logistieke proces
  • Analyseren en verbeteren van onze klantenservice
  • Programma- en projectmanagement

Studierichting:

Logistiek, bedrijfskunde, facility/chain supply management, productie of vergelijkbaar (HBO of WO)

Eigenschappen & ervaring kandidaat

  • Je kiest bewust voor een stage bij een snelgroeiende scale-up in de direct-to-consumer-markt
  • Je bent analytisch, praktisch en denkt in oplossingen
  • Je werkt gestructureerd en hebt overzicht
  • Je hebt aanleg voor IT
  • Je kunt je goed verplaatsen in de klant en kunt klantfeedback omzetten in structurele veranderingen
  • Je ziet kansen en bent altijd op zoek naar het optimaliseren van processen
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor

Wij bieden

  • 4 of 5 dagen per week gedurende 3-5 maanden
  • Vergoeding € 400 per maand op fulltime basis
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan een snelgroeiend foodmerk
  • Gezellig kantoor midden in het centrum van Amsterdam
  • Én natuurlijk ontbijt van Oot!
En deze eigenschappen zoeken we bij Oot

We zoeken bij Oot verschillende mensen. We geloven in de kracht van een complementair team als het gaat om je inhoudelijke talenten. Maar deze eigenschappen zien we graag terug bij al onze teamleden:

OPRECHT
We houden niet van politiek en geklets, maar werken elke dag samen hard aan het behalen van onze doelstelling: zoveel mogelijk mensen aan gezonder en lekkerder ontbijt. 100% no ashole beleid 🙂

PROACTIEF EN FLEXIBEL
Oot is een snelgroeiende scale-up. Dat betekent veel afwisseling en een hoge werksnelheid. Je kunt bij Oot veel doen, alles met beide handen aanpakken en je hebt een snelle leercurve, of je nu stagiair bent of al jaren werkervaring hebt. Als je iets niet weet, dan zoek je het uit en je houdt van de snelheid van een snelgroeiend bedrijf. Een van de slogans op onze granola-dozen is ‘Zoals verwacht loopt alles anders’. Dat is geen toeval. We zoeken mensen die het leuk vinden als dingen anders lopen dan verwacht, die denken in oplossingen, graag buiten de geijkte paden gaan en het liefste zelf initiatief nemen.

AMBITIEUS
Je omgeving vindt je soms misschien wat perfectionistisch maar jij doet dingen graag goed. Wij ook, we geloven dat succes komt door dingen écht goed te doen. Elk onderdeel, op elk niveau. En dat geldt juist voor Oot, als nieuw bedrijf dat op een vernieuwende manier een bestaande markt op zijn kop wil zetten door het best mogelijke product en verrassend goede service te bieden. We zoeken dus mensen die de drive hebben om de beste te zijn in wat ze doen. Maar die tegelijkertijd ook slim genoeg zijn om te begrijpen dat gretigheid gedoseerd moet worden en dat bescheidenheid ook een groot goed is.

ANALYTISCH
We vinden het fijn als je analytisch en scherp bent. Slim genoeg om nét die stap meer door te denken dan standaard. Het liefst onderbouw je je keuzes met data – maar ben je ook slim genoeg zijn om de beperkingen van data in te zien.

Staat er voor jou geen passende vacature bij? Je kunt altijd een open sollicitatie (CV met korte motivatie per mail) sturen naar [email protected].