Werken bij Oot

Vacatures bij Oot

Oot is begin 2018 gelanceerd en ons team is in rap tempo van 1 naar 5 mensen gegroeid. Wil jij deel uitmaken van ons vaste team? Bekijk de vacatures hieronder of stuur een bericht met CV naar hallo@oot.nl t.a.v. Valentine van der Lande.
Hoofd Oot Zakelijk (vanaf dec/jan)

Oot zoekt creatieve en commerciële Hoofd Oot Zakelijk

Over Oot
Goed ontbijten is belangrijk, dat is niets nieuws. Oot is wel nieuw – en maakt als eerste in Nederland lekker verse ontbijtgranen die ook nog goed voor je zijn. Oot heeft de ambitie om binnen vijf jaar het grootste ontbijtmerk van Nederland te worden. De website is begin dit jaar gelanceerd met landelijke media-aandacht in onder meer Telegraaf, BNR, Libelle en FD. Oot verkoopt haar ontbijtgranen aan consumenten maandelijks via de brievenbus en heeft al tienduizenden ontbijtjes verkocht.

Daarnaast wordt Oot verkocht aan de zakelijke markt, onder meer aan hotels, restaurants en evenementen.

We zoeken voor onze groei een ervaren Hoofd Oot Zakelijk met een passie voor startups, de drang om te scoren en de natuurlijke vaardigheid om in een dynamische omgeving te opereren. Je wil de komende jaren een belangrijke rol spelen in de groei van Oot, door onze gezonde ontbijtgranen voor zoveel mogelijk gasten in o.a. hotels, restaurants en kantines beschikbaar te maken.

Enerzijds hou je ervan om met je voeten in de klei te staan, en zelfs een keertje op de fiets te springen me een doosje Oot voor een zakelijke klant als het nodig is. Anderzijds heb je juist ook een strategische visie op hoe we de zakelijke markt slim kunnen ontginnen. En ben je een stevige gesprekspartner voor beslissers bij grote zakelijke prospects en klanten.

Gezocht profiel

  • Creatief
    Je denkt met (potentiële) klanten mee over hoe Oot binnen hun organisatie past: hoe het geleverd, bewaard, gepresenteerd, bereid en gegeten wordt. Waar nodig stuur je creatieven aan om presentatiematerialen te ontwikkelen, concepten vorm te geven. Je denkt out-of-de-box wanneer nodig en bent pragmatisch in je oplossingen, zodat je de snelheid kunt maken die een jonge onderneming vaak vereist.
  • Strategisch
    Je bepaalt de zakelijke strategie voor Oot de komende jaren, uiteraard sparrend met onze algemeen directeur en onze Hoofd Operations. Je doorziet de markt, bent in staat focus aan te brengen qua klantsegmenten en bepaalt welke stappen er nodig zijn om een aantrekkelijke propositie te ontwikkelen voor focusklanten. Dat betekent dat je vaak 1 of 2 stappen vooruit denkt, al onderzoek doet voordat je met een prospect rond de tafel gaat en tot in de finesses hebt uitgewerkt (waar nodig ondersteund door creatieven) wat we die klant kunnen bieden.
  • Commercieel
    Je bent gefocust op cijfers: je denkt continu na over hoe je de omzet van Oot in de zakelijke markt met grote sprongen kunt laten groeien, zonder dat dit gaat ten koste van de gezonde marge.
  • Sales-ervaring in de foodsector, bij voorkeur out-of-home (foodservice)
    5-10 jaar saleservaring in de foodsector, bij voorkeur bij een snelgroeiend bedrijf en in elk geval deels in een senior rol. Ervaring in het out-of-home-segment (foodservice) is een grote pre. NB ervaring in sales en de foodsector zijn harde vereisten.
  • Opleiding HBO of WO

Jouw rol binnen Oot

  • Je wordt onderdeel van het MT en bent mede-verantwoordelijk voor het uitstippelen van de strategische koers van Oot.
  • Jouw belangrijkste taken: het uitwerken van de verkoopstrategie aan de zakelijke markt, het benaderen van prospects, het voeren van onderhandelingen, het opstellen van samenwerkingscontracten, het uitdenken uitwerken van salesprocessen (in samenwerking met onze Hoofd Operations), het draaien van analyses op verkoop- en klantdata en het nadenken over het verbeteren van processen en versnellen van de groei.

Wij bieden je

  • In een vroeg stadium onderdeel zijn van een revolutie in de Nederlandse ontbijtgranensector
  • Jezelf in hoge snelheid ontwikkelen en meegroeien met de organisatie
  • Een prima basissalaris, grote variabele component en veel doorgroeimogelijkheid en upside bij bedrijfssuccessen
  • Werken in een ambitieus team
  • En natuurlijke elke dag ontbijt van Oot!

Startdatum: dec. 2018 / jan. 2019
Dagen: 4 of 5 dagen per week
Locatie: Amsterdam Centrum (Oudezijds Achterburgwal)

Interesse
Jou op het lijf geschreven? We horen graag van je!
Stuur een mailtje met motivatie en CV naar hallo@oot.nl t.a.v. Valentine v/d Lande.

Stagiair Marketing Strategy & Data (vanaf jan/feb 2019)


Analytische studenten opgelet!

Hou je van online & food? Wil je stage lopen in Amsterdam vanaf januari 2019?

Oot biedt je een dynamische startup-omgeving waar je veel kunt leren, kunt ontdekken waar je kracht ligt en waar je goed wordt begeleid. Oot is een nieuw ontbijtmerk en levert als eerste in Nederland lekkere én gezonde (low sugar) ontbijtgranen, maandelijks via de brievenbus. Onze website is begin 2018 gelanceerd met media-aandacht in onder meer Telegraaf, Parool, BNR, Jamie Magazine en FD en ons klantenbestand groeit hard.

De stage

Vanaf januari 2019 zoeken wij een leuke & goede Marketing Strategy & Data Stagiair. Tijdens je stage zul jij enerzijds de effecten van onze marketingacties cijfermatig in kaart brengen, anderzijds zul je op basis van die data bepalen waar kansen liggen voor volgende campagnes.

Daarnaast help je bij het optimaliseren van ons supply chain management (samen met onze COO), en kun je meedenken over de doorontwikkeling van de website om de (functionele) gebruikerservaring te verbeteren (bijv. middels een zakelijke bestelportal).

Oot biedt je dus een een heel uitdagende stageplek met veel verantwoordelijkheid en goede begeleiding, waarbij je veel verschillende facetten van bedrijfsvoering gaat leren kennen.

Werkzaamheden stage

  • Meehelpen met het (data-driven) inrichten van campagnes via verschillende kanalen, bijv. social media advertising, partnerships met grote merken etc.;
  • Analyseren van effecten van verschillende soorten marketingcampagnes;
  • Inrichten van een campagne performance systeem en optimaliseren van het evaluatieproces;
  • Data-onderzoek doen naar verbeteringsmogelijkheden voor de campagnes;
  • Analyseren van klantgedrag en doen van aanbevelingen om ons huidig aanbod en processen te verbeteren, denk aan websiteverbeteringen, a/b testing van webpagina’s etc.
  • Operationele ondersteuning bij supply change management en analyses om die efficiënter te maken;
  • Beantwoorden van klantvragen en helpen bij algemene operationele en marketingwerkzaamheden
  • Je rapporteert aan, en werkt nauw samen met, de oprichter/CEO van Oot (voorheen onder meer TenPages.com (oprichter), Bol.com (marketing & product), Albumprinter (ecommerce))

Wat wij zoeken

  • Analytisch en ‘fact driven’: je hebt de behoefte om zaken met feiten te onderbouwen;
  • Je bent commercieel en communicatief, je hebt gevoel voor de context van wat je bij Oot doet;
  • Flexibel & ambitieus: je hebt voorkeur voor de snelheid & afwisseling van een ambitieuze startup-omgeving;
  • Sociaal: je bent een leuke aanvulling op ons team, hebt humor en kunt niet té goed tafeltennissen;
  • Studie: Economie; Economics & Consumer studies (MME); Econometrie; Bedrijfskunde; Informatica; Informatie & Communicatie of vergelijkbare bèta-WO-studies.

Startdatum: januari/februari 2019
Duur: 4 of 5 dagen per week gedurende 5-8 maanden
Locatie: Amsterdam Centrum (Oudezijds Achterburgwal)
Vergoeding: € 350 per maand en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!

Wij bieden

  • De mogelijkheid om aan de basis te staan van een nieuw foodmerk dat groots gelanceerd wordt, waar je heel veel kunt leren, kunt ontdekken wat je leuk vindt en echt een zichtbare bijdrage kunt leveren
  • Gezellig kantoor in hip startupgebouw in Amsterdan centrum (6-7 collega’s op kantoor)
  • Intensieve begeleiding door ervaren CEO/oprichter
  • Samenwerking met ‘top-of-the-bill’ PR-, branding- en marketing- en online bureaus
  • Stagevergoeding van € 350 per maand (obv 4 dagen) en natuurlijk ontbijt van Oot!

Stage lopen bij Oot

Ben jij analytisch & wil je stage lopen bij een snelgroeiende online start-up die de traditionele ontbijtsector op zijn kopt zet? Stuur dan een mail met korte motivatie en CV naar hallo@oot.nl t.a.v. Valentine v/d Lande.

Stagiair Online Communicatie (vanaf januari 2019)

Taakomschrijving

Hou je van food & internet? Ben je er vroeg bij en weet je nu al dat je vanaf januari 2019 stage wil lopen in een snelgroeiende startup-omgeving waar je heel veel kunt leren?

Ontbijtmerk Oot levert als eerste in Nederland lekkere én gezonde (low sugar), maandelijks via de brievenbus. Onze website www.oot.nl is begin 2018 met veel media-aandacht gelanceerd en ons klantenbestand groeit stevig. Vanaf januari 2019 hebben we weer 2 stageplekken beschikbaar voor ambitieuze stagiairs die een prachtervaring willen toevoegen aan hun CV.

Werkzaamheden

  • Uitwerken en uitvoeren van de social media-strategie van Oot (vooral Facebook & Instagram)
  • Creëren van originele content (tekst & beeld) voor verschillende kanalen
  • Bedenken en uitvoeren van leuke marketingacties voor social media en in samenwerking met influencers
  • Organiseren van flyeracties met studenten & proefacties op foodevents
  • Beantwoorden van klantvragen en helpen bij algemene operationele & marketingwerkzaamheden
  • Je rapporteert aan, en werkt nauw samen met, de oprichter/CEO

 

Gewenste profiel

  • Je houdt van eten en hebt affiniteit met innovatieve merken zoals Tony’s Chocolonely en Brandt & Levie
  • Je bent ‘tech savy’: hebt gevoel voor online, in het bijzonder social media (Instagram, Facebook)
  • Je schrijft goed en vindt het leuk om (beter) te leren fotograferen (ervaring met fotografie & Photoshop is een pre)
  • Je kunt je goed verplaatsen in wat verschillende doelgroepen aanspreekt
  • Je bent commercieel en wilt leren hoe je je online marketing op basis van data-analyse kunt verbeteren
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor
  • Opleiding communicatie, food, marketing, bedrijfseconomie, cultuur, psychologie, media, journalistiek of vergelijkbaar

 

Wat bieden wij

  • Aan de basis staan van een snelgroeiend foodmerk, veel leren en een zichtbare bijdrage leveren
  • Samenwerking met ‘top-of-the-bill’ PR-, branding- en marketing- en online bureaus
  • Goede begeleiding door onze Hoofd Customer Happiness & Operations
  • Stagevergoeding van € 350 per maand en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!
  • Gezellig kantoor in Amsterdam Centrum
  • Vakantiedagen in overleg

Interesse? Stuur je CV met een korte motivatie t.a.v. Valentine v/d Lande. Alvast dank & hopelijk tot gauw! P.s. Ook een mogelijkheid als extra werkervaringsplek voor studenten die net zijn afgestudeerd.

En deze eigenschappen zoeken we bij Oot

We zoeken bij Oot verschillende mensen. We geloven in de kracht van een complementair team. Maar deze eigenschappen zien we graag bij al onze teamleden:

AANPAKKER
Oot is een startup. Dat betekent veel afwisseling en een hoge werksnelheid. Je kunt bij Oot veel doen, alles met beide handen aanpakken en waanzinnig veel leren.

AMBITIEUS
Je omgeving vindt je soms misschien wat perfectionistisch maar jij doet dingen graag goed. Wij ook, we geloven dat succes komt door dingen écht goed te doen. Op elk niveau. Juist bij een startup, en helemaal bij een ambitieuze startup als Oot.

FLEXIBEL & CREATIEF
Een van de slogans op onze granoladozen is ‘Zoals verwacht loopt alles anders’. Dat is geen toeval. We zoeken mensen die het leuk vinden als dingen anders lopen dan verwacht, die denken in oplossingen en graag buiten de geijkte paden gaan.

SLIM
We zoeken mensen die analytisch & scherp zijn. Slim genoeg om nét die stap meer door te denken dan standaard. En die de beste willen zijn. Maar die ook slim genoeg zijn om te begrijpen dat eagerness gedoseerd moet worden en dat bescheidenheid ook een groot goed is.

Staat er voor jou geen passende vacature bij? Je kunt altijd een open sollicitatie (CV met korte motivatie per mail) sturen naar hallo@oot.nl.