Werken bij Oot

Vacatures bij Oot

Oot Granola is sinds de start in 2018 uitgegroeid tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Wil jij deel uitmaken van ons team? Bekijk de vacatures hieronder of stuur een bericht met CV naar [email protected] t.a.v. Valentine van der Lande.
E-commerce Manager (Website & CRM)

We zoeken een ambitieuze, getalenteerde E-commerce Manager die een belangrijke rol wil spelen in het uitbouwen van Oot tot een internationaal gezond ontbijtmerk met honderdduizenden enthousiaste online klanten.

Over Oot

Oot Granola is sinds de oprichting begin 2018 heel snel uitgegroeid tot het grootste online ontbijtmerk van de Benelux. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van tien (incl. stagiairs). Onze bakkerij in Noord-Brabant bakt wekelijks kraakverse, suikerarme granola’s waarmee duizenden consumenten hun dag gezond starten. Door niet via de supermarkt te leveren maar rechtstreeks aan de consument per post, kunnen we een verser en lekkerder product bieden. We hebben grote groeiambities voor de komende jaren.

Over de functie

Als E-commerce Manager bij Oot ben je verantwoordelijk voor de klantervaring van onze websitebezoekers en terugkerende klanten. Je bent de brug tussen business en IT, beheert onze website-backlog, bent budgetverantwoordelijk voor de website en je stuurt onze externe developers en designers aan. Intern stuur je het Website- en CRM-team aan (2 FTE).

Jouw doelen bij Oot:

1) Website – Je bent eindverantwoordelijk voor onze website (www.oot.nl). Je richt je op het verbeteren van de online klantervaring (CRO, UX design, aansturing van ons externe developmentbureau als product owner) en het ontwikkelen van nieuwe onderdelen van de website zoals een meertalige versie. Je verzamelt continu klantfeedback en wensen van de interne organisatie om ervoor te zorgen dat het platform op de juiste manier wordt doorontwikkeld.

2) CRM – Het verbeteren van de ervaring van bestaande klanten en het verhogen van de waarde per klant (CLV optimalisatie, o.a. door email automations, verbeteren abonnementsfunctionaliteit en UI, inrichten loyaltyprogramma)

3) Data-analyse & strategie – Het verbeteren en uitbreiden van tests, analyses en dashboards (conversie-attributie, cohort-analyses); het inrichten van de ideale online customer journeys en vinden van de belangrijkste knelpunten in onze conversiefunnel (AAARRR).

Jij bent onze ideale kandidaat als je deze ervaring hebt:

  • 5+ jaar werkervaring in een snelgroeiende B2C e-commerce of subscription commerce onderneming (10-250 FTE), bijvoorbeeld als e-commerce manager, webshop manager of product owner, met de aansturing van (interne of externe) developers en designers. Ervaring met Woocommerce en/of subscription commerce is een pre. Ervaring met multi-country platforms is ook een pre.
  • Technisch & tooling: je bent inhoudelijk heel handig, begrijpt techniek en kunt goed met relevante tooling uit de voeten (denk aan Google Tag Manager, Google Analytics, Hotjar, Optimizely/Google Optimize, Mixpanel, AutopilotHQ/Drip/ActiveCampaign, Unbounce, Typeform, MailChimp/Mailjet, Drift/Intercom, ReferalCandy, Zapier, Autopilot HQ, etc.). Vanzelfsprekend heb je ook ervaring met SEO en kun je uit de voeten met html waar nodig.

Gewenste eigenschappen:

  • Data-gedreven en geordend: je onderbouwt keuzes met data, werkt systematisch en handelt ‘fact based’. Je doorziet snel op welke onderdelen en metrics binnen de customer funnel je je moet richten om het meeste impact te hebben.
  • Scherp op details (UX, UI, en de ‘zachtere kant’ van het merk), maar ook in staat om op strategisch niveau een visie op onze online omgeving en klantervaring te formuleren.
  • Flexibel en klantgericht: een website is natuurlijk 24/7 online, daar zorg jij voor samen met ons externe development team. Als er bugs ontstaan op ‘jouw’ website zorg je ervoor dat deze snel verholpen worden, zodat onze klanten weer zo snel mogelijk weer optimale service en site krijgen
  • Startup/scaleup-fan: je bent energiek en houdt van de dynamiek van kleinere snelgroeiende bedrijven.


Wij bieden je:

  • Verantwoordelijkheid en impact: deze functie heeft een centrale rol binnen ons team. Je hebt substantiële impact op onze verdere groei en bent eindverantwoordelijk voor de gehele online ervaring van onze klanten. We willen de komende drie jaar vertienvoudigen, dus jij kunt met ons meegroeien.
  • Korte lijnen en snelle besluitvorming, geen politiek en geklets maar samen elke dag hard werken aan onze doelstelling: zoveel mogelijk mensen aan gezonder en lekkerder ontbijt.
  • Fulltime dienstverband (40u/w), marktconform salaris, pensioenregeling, en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot.
  • Locatie: Amsterdam Centrum (Oudezijds Achterburgwal).


Sollicitatieprocedure

Heb jij interesse om onderdeel te worden van een snelgroeiende foodtech scale-up die de traditionele ontbijtsector opschudt? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar [email protected] t.a.v. Valentine van der Lande.

Stagiair Communicatie, Online Marketing en Design (vanaf januari 2021)

Taakomschrijving

Hou je van food & internet? Wil jij vanaf januari 2021 stage lopen bij een van de snelstgroeiende nieuwe foodmerken van Nederland?

Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.
Vanaf januari 2021 hebben we weer een plek beschikbaar voor een ambitieuze stagiair die een mooie ervaring willen toevoegen aan zijn/haar CV.

Werkzaamheden

  • (Onder begeleiding) uitwerken en uitvoeren van de marketing- en socialmedia-strategie van Oot
  • Creëren van originele content, zelf en met bekende influencers (tekst & beeld) voor verschillende kanalen
  • Bedenken en uitvoeren van marketingacties voor social media en andere kanalen
  • Bedenken & opstellen van informatieve en commerciële mailings aan klanten
  • Bijwonen van meetings, zowel intern als met partners (je mening wordt bij ons op prijs gesteld 🙂 )
  • Beantwoorden van klantvragen en helpen bij algemene operationele & marketingwerkzaamheden

Gewenste profiel

  • Je houdt van eten en hebt affiniteit met innovatieve merken zoals Tony’s Chocolonely en Brandt & Levie
  • Je schrijft goed en hebt gevoel voor design (ervaring met fotografie & Adobe ontwerpprogramma’s is een pre)
  • Je bent ‘tech savy’: hebt gevoel voor online, in het bijzonder social media (Instagram, Facebook)
  • Je kunt je goed verplaatsen in wat verschillende doelgroepen aanspreekt
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor
  • Opleiding redactie en mediaproductie, communicatie, marketing, design, psychologie, media, bedrijfskunde of vergelijkbaar

Wat bieden wij

  • Ervaring opdoen bij een van de snelstgroeiende foodmerken van Nederland, veel leren en een zichtbare bijdrage leveren
  • Samenwerking met ‘top-of-the-bill’ online advtertising, branding-, marketing en PR-bureaus
  • Gezellig kantoor in hip startupgebouw in Amsterdam centrum
  • Stagevergoeding van € 400 per maand en natuurlijk elke dag ontbijt van Oot!
  • Vakantiedagen in overleg (altijd 5 dagen tijdens je stage)

Interesse? Stuur je CV met een korte motivatie t.a.v. Valentine v/d Lande. Alvast dank & hopelijk tot gauw! P.s. Ook een mogelijkheid als extra werkervaringsplek voor studenten die net zijn afgestudeerd.

Stagiair Oot Operations (vanaf januari 2021)

Hou je van logistiek, productie & food? Kom dan stage lopen bij Oot als stagiair operations ! Oot Granola is een online ontbijtmerk en snelgroeiende scale-up. Wij maken granola die oprecht goed voor je is: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden en lekker vers thuisbezorgd in je brievenbus.


De stage

Vanaf januari 2021 zoeken wij een analytische, daadkrachtige en gezellige student met bovengemiddeld gezond verstand én een liefde voor food. Het is een uitdagende stageplek met veel verantwoordelijkheid en goede begeleiding. Je zal een deel van de taken overnemen én wordt de directe sparringpartner van de operationeel directeur van Oot, dus een goede dosis enthousiasme en ownership is wel nodig. In ruil daarvoor krijg je de kans om jezelf in korte tijd snel te ontwikkelen tot een doorgewinterde operations medewerker en contacten op te doen in de start & scale-up sector.


De werkzaamheden omvatten onder andere:

  • Processen in kaart brengen en optimalisaties organisatiebreed doorvoeren
  • Voorraadbeheer en de optimalisatie daarvan
  • Monitoren en optimaliseren van het logistieke proces
  • Analyseren en verbeteren van onze klantenservice
  • Programma- en projectmanagement


Studierichting:

Logistiek, bedrijfskunde, facility/chain supply management, productie of vergelijkbaar (HBO of WO)


Eigenschappen & ervaring kandidaat

  • Je kiest bewust voor een stage bij een snelgroeiende scale-up in de direct-to-consumer-markt
  • Je bent analytisch, praktisch en denkt in oplossingen
  • Je werkt gestructureerd en hebt overzicht
  • Je hebt aanleg voor IT
  • Je kunt je goed verplaatsen in de klant en kunt klantfeedback omzetten in structurele veranderingen
  • Je ziet kansen en bent altijd op zoek naar het optimaliseren van processen
  • Je bent ondernemend, enthousiast en hebt humor


Wij bieden

  • Een stage vanaf januari 2021
  • 4 of 5 dagen per week gedurende 4-8 maanden
  • Vergoeding € 400 per maand op fulltime basis
  • De mogelijkheid om bij te dragen aan een snelgroeiend foodmerk
  • Gezellig kantoor midden in het centrum van Amsterdam
  • Directe begeleiding door de operationeel directeur
  • Én natuurlijk ontbijt van Oot!
En deze eigenschappen zoeken we bij Oot

We zoeken bij Oot verschillende mensen. We geloven in de kracht van een complementair team als het gaat om je inhoudelijke talenten. Maar deze eigenschappen zien we graag terug bij al onze teamleden:

OPRECHT
We houden niet van politiek en geklets, maar werken elke dag samen hard aan het behalen van onze doelstelling: zoveel mogelijk mensen aan gezonder en lekkerder ontbijt.

PROACTIEF EN FLEXIBEL
Oot is een snelgroeiende scale-up. Dat betekent veel afwisseling en een hoge werksnelheid. Je kunt bij Oot veel doen, alles met beide handen aanpakken en je hebt een snelle leercurve, of je nu stagiair bent of al jaren werkervaring hebt. Als je iets niet weet, dan zoek je het uit en je houdt van de snelheid van een snelgroeiend bedrijf. Een van de slogans op onze granola-dozen is ‘Zoals verwacht loopt alles anders’. Dat is geen toeval. We zoeken mensen die het leuk vinden als dingen anders lopen dan verwacht, die denken in oplossingen, graag buiten de geijkte paden gaan en het liefste zelf initiatief nemen.

AMBITIEUS
Je omgeving vindt je soms misschien wat perfectionistisch maar jij doet dingen graag goed. Wij ook, we geloven dat succes komt door dingen écht goed te doen. Elk onderdeel, op elk niveau. En dat geldt juist voor Oot, als nieuw bedrijf dat op een vernieuwende manier een bestaande markt op zijn kop wil zetten door het best mogelijke product en verrassend goede service te bieden. We zoeken dus mensen die de drive hebben om de beste te zijn in wat ze doen. Maar die tegelijkertijd ook slim genoeg zijn om te begrijpen dat gretigheid gedoseerd moet worden en dat bescheidenheid ook een groot goed is.

ANALYTISCH
We vinden het fijn als je analytisch en scherp bent. Slim genoeg om nét die stap meer door te denken dan standaard. Het liefst onderbouw je je keuzes met data – maar ben je ook slim genoeg zijn om de beperkingen van data in te zien.

Staat er voor jou geen passende vacature bij? Je kunt altijd een open sollicitatie (CV met korte motivatie per mail) sturen naar [email protected].