Veelgestelde vragen

Product

Informatie over onze voedingswaarden en ingrediënten.

Wat zijn de voedingswaarden en ingrediënten van de granola's van Oot?
Bij Oot hebben we verschillende smaken granola. Als je op onderstaande link klikt vind je meer informatie over onze granola’s: wat algemene informatie, maar ook informatie over de voedingswaarden en de ingrediënten onder de gelijknamige kopjes. https://www.oot.nl/granolas

Hoeveel suikers bevat Oot?
Oot Granola bevat nooit meer dan 10% natuurlijke suikers en geen geraffineerde suikers. Granola's uit de supermarkt bevatten vaak rond de 20% suikers.

Zijn de granola's van Oot glutenvrij?
Ja! Alle granola's van Oot zijn glutenvrij en worden verwerkt in onze bakkerij die gecertificeerd glutenvrij is. Onze bakkerij werkt dus enkel en alleen met glutenvrije ingrediënten en producten.



Oot eten met allergieën of speciale diëten.

Kun je rekening houden met mijn allergie?
Helaas kunnen we geen persoonlijke aanpassingen doen aan de recepten van onze granola's. Op de granola's-pagina kun je bekijken welke ingrediënten de granola's bevatten.

Ik heb diabetes. Welke granola kan ik het beste eten?
Voor mensen met diabetes is de Keto Granola het meest geschikt. Deze granola is volledig graanvrij, en op basis van noten, pitten en zaden. Doordat er in deze mix weinig koolhydraten zitten (3,7 gram per portie) blijft je bloedsuikerspiegel stabiel. De Koffie Keto bevat ook weinig suikers en koolhydraten.



Waarom is Oot Granola beter dan andere granola's?
Beter is natuurlijk voor iedereen anders. Maar Oot is heel vers, biologisch, bevat uitzonderlijk weinig suikers en zit tjokvol voedzame noten, pitten & zaden. Oh, hadden we al gezegd dat hij lekker is?
Hoe kan Oot met minder suikers toch lekker zijn?
Oot is veel verser dan ontbijtgranen die je in de supermarkt koopt.
En we werken met de beste biologische ingrediënten, stoppen er heel veel smaakvolle noten, pitten en zaden in en we zijn gek op lekkere kruiden.
Wat is het verschil tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers?
Suiker is suiker, althans voor je lichaam. Het verschil is dat natuurlijke suikers van nature aanwezig zijn in bijvoorbeeld fruit, dus daar zitten ook belangrijke vitamines en mineralen bij terwijl geraffineerde suikers eerst in een fabriek worden verwerkt, waardoor alleen de suiker overblijft.


Wat heb ik eraan dat Oot biologisch is?
Biologische ingrediënten bevatten geen chemische rotzooi zoals pesticiden, en dat is niet alleen beter voor jou maar ook voor het milieu. In het geval van haver is dat heel relevant, omdat daar vaak het omstreden bestrijdingsmiddel glyfosaat op wordt gebruikt. Deze pesticide is slecht voor het milieu, maar ook voor je gezondheid. Daarom is alle granola van Oot 100% biologisch.
Komen er in de toekomst meer varianten van Oot?
Zeker, heb je ideeën? Leuk als je ze naar ons stuurt.
Je kunt ons Facebooken en Instagrammen (@ootgranola). Of stuur een mailtje naar [email protected]
Hoe lang blijft de granola van Oot goed?
We verpakken onze granola in luchtdichte zakken. We zorgen ervoor dat jouw granola altijd minstens 6 weken houdbaar is. Maar wij vinden het lekker als de granola kraakvers is. Daarom bakken we elke week vers in onze bakkerij. En natuurlijk kun je altijd de Oot-bewaarpot bestellen om je granola leuk in op te bergen en langer vers te houden.

Je terugkerende bestelling en accountgegevens

Waar vind ik de planning van mijn terugkerende bestelling?

Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema'. Hier zie je de (geschatte) bezorgdata van je komende leveringen. Deze bestellingen kun je hier ook aanpassen, overslaan of juist toevoegen.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant van de pagina de knop 'Mijn bezorgschema'. Hier zie je de (geschatte) bezorgdata van je komende leveringen. Deze bestellingen kun je hier ook aanpassen, overslaan of juist toevoegen.
Hoe kan ik de smaken, hoeveelheden en leverfrequentie van mijn terugkerende bestelling aanpassen?

Hoe kan ik de smaken en aantallen van mijn terugkerende bestelling aanpassen?
Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en klik je onderaan de pagina op 'mijn producten'.
Met de knop 'producten aanpassen' kun je de smaken en hoeveelheden van je granola aanpassen.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Mijn bezorgschema' en klik je onderaan de pagina op 'mijn producten'.
Met de knop 'producten aanpassen' kun je de smaken en hoeveelheden van je granola aanpassen.

Hoe pas ik de frequentie of leverdatum van mijn bestelling aan?
Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' .
Hier zie je de (geschatte) bezorgdata van je komende leveringen.

Om je bestelling te vervroegen of uit te stellen selecteer je de gewenste datum onder het kopje 'Pas hier de datum van je volgende levering aan'.

Om aan te geven om de hoeveel weken je granola wil ontvangen selecteer je het gewenste aantal weken onder het kopje 'Hoe vaak wil je jouw Oot ontvangen?'

Check na het aanpassen wel even of je leverschema goed staat om dubbele leveringen te voorkomen.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Mijn bezorgschema'.
Hier zie je de (geschatte) bezorgdata van je komende leveringen.

Om je bestelling te vervroegen of uit te stellen selecteer je de gewenste datum onder het kopje 'Je eerstvolgende levering'.

Om aan te geven om de hoeveel weken je granola wil ontvangen selecteer je het gewenste aantal weken onder het kopje 'Hoe vaak wil je jouw Oot ontvangen?'

Check na het aanpassen wel even of je leverschema goed staat om dubbele leveringen te voorkomen.
Hoe kan ik mijn terugkerende bestelling pauzeren of annuleren?

Hoe kan ik mijn terugkerende bestelling pauzeren en weer activeren?
Mocht je op vakantie gaan of tijdelijk geen Oot willen ontvangen kun je gemakkelijk je terugkerende bestelling pauzeren.

Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en dan 'Abonnementen'. Hier kun je het abonnement pauzeren en weer activeren.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Abonnementen'. Hier kun je het abonnement pauzeren en weer activeren.

Hoe kan ik mijn terugkerende bestelling annuleren?
Mocht je willen stoppen met Oot en je terugkerende bestelling willen annuleren kun je dit gemakkelijk via je account regelen.

Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en dan 'Abonnementen'.
Hier kun je het abonnement beëindigen.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Abonnementen'.
Hier kun je het abonnement beëindigen.
Hoe pas ik mijn accountgegevens aan?

Hoe pas ik mijn adresgegevens aan?
Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en dan 'Adressen'.
Hier kun je je adres aanpassen.

Let hier wel op dat je zowel je verzendadres als je factuuradres aanpast!

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Adressen'.
Hier kun je je adres aanpassen.

Let hier wel op dat je zowel je verzendadres als je factuuradres aanpast!

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?
Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en dan 'Accountgegevens'.
Hier kun je je e-mailadres en andere gegevens aanpassen.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Accountgegevens'.
Hier kun je je e-mailadres en andere gegevens aanpassen.

Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Mobiel
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en dan 'Accountgegevens'.
Hier kun je de gegevens van je account aanpassen, waaronder je wachtwoord.

Desktop
Log in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Accountgegevens'.
Hier kun je de gegevens van je account aanpassen, waaronder je wachtwoord.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik nu doen?
Wachtwoord vergeten? Niet getreurd..

Onder de inlogknop staat ‘wachtwoord vergeten?’.
Als je daarop klikt kun je je e-mailadres invullen. Er wordt dan een mail naar je toegestuurd om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Hoe bestel ik een bewaarpot of yoghurtbeker in mijn terugkerende levering?
Om een bewaarpot of yoghurtbeker te bestellen moet je een spoedbestelling plaatsen. Het beste kun je dan de bestelling plaatsen met de granola die je normaal gesproken ook ontvangt en dan je herhaalbestelling eenmalig overslaan. Zo zit je niet met dubbele granola en hoef je geen extra verzendkosten te betalen.

Mobiel
Om een spoedbestelling te plaatsen log je in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en klik je op de knop 'Losse spoedbestelling'.
Hier kun je aangeven wat je wilt bestellen.

Desktop
Om een spoedbestelling te plaatsen log je in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Mijn bezorgschema' en klik je op de knop 'Losse spoedbestelling'.
Hier kun je aangeven wat je wilt bestellen.
Hoe plaats ik een spoedbestelling?
Zit je even zonder granola of wil je dringend nog wat meer bestellen? Dan kun je een spoedbestelling plaatsen.

Mobiel
Om een spoedbestelling te plaatsen log je in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je het tabje 'Mijn bezorgschema' en klik je op de knop 'Losse spoedbestelling'.
Hier kun je extra granola bestellen, proefpakketten, onze bewaarpot en de yoghurtbeker.

Desktop
Om een spoedbestelling te plaatsen log je in op 'Mijn Oot'.
In je account selecteer je aan de linkerkant het tabje 'Mijn bezorgschema' en klik je op de knop 'Losse spoedbestelling'.
Hier kun je extra granola bestellen, proefpakketten, onze bewaarpot en de yoghurtbeker.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?
Het is juridisch gezien niet mogelijk voor ons om je rekeningnummer te wijzigen.

Met je eerste betaling geef je namelijk toestemming (een mandaat) om van dat rekeningnummer incasso’s af te schrijven.
Om van een ander rekeningnummer af te schrijven, hebben we opnieuw toestemming nodig, een nieuw mandaat.

Als je je rekeningnummer toch wil wijzigen kan dat helaas alleen door je abonnement op te zeggen en een nieuwe af te sluiten op een ander rekeningnummer. Dan herstart je als het ware je abonnement weer, maar dan met een andere kaart.

Over Oot

Wat is Oot?
Oot is een Nederlands granola-merk. Bij Oot maken we granola die lekker is én goed voor je: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden, en met heel weinig (alleen natuurlijke) suikers. We bezorgen hem bij je thuis door de brievenbus.

Wat is granola dan precies?
Granola is een soort gebakken muesli. Het wordt gemaakt van havervlokken, noten, pitten & zaden. Als je die mengt met wat kruiden, een scheutje kokosolie, wat natuurlijke siroop en dan roostert in de oven, krijg je een granola om gedichtjes over te schrijven. Je kunt granola bijvoorbeeld eten met yoghurt, melk of kwark en vers fruit.
Hoe werkt Oot en wat is een terugkerende bestelling?
Om te kijken wat jouw favoriete granola is kun je eerst een proefpakket bestellen. Je kunt kiezen uit een normaal proefpakket met een portiezakje (40 gram) van de klassieke Oot-smaken (Crunchy Nuts, Cacao Boekweit, Chia Spice en Paleo Mix). Of kies voor het koolhydraatarme proefpakket met daarin de Paleo Mix (2x 40 gram) en Keto Granola (2x 40 gram). Je kunt natuurlijk ook meteen normale zakken van 240 gram bestellen. Daar zitten ongeveer 6 porties in.

Bij Oot kun je ook een superflexibele terugkerende bestelling afsluiten om de granola snel, gemakkelijk en zorgeloos bij jou op de deurmat te laten bezorgen. Je kunt de granola ook éénmalig kopen, maar bij een terugkerende bestelling krijg je 12% korting en je zit nergens aan vast!

Je hebt geen vast bedrag per maand waar je aan vast zit, je hebt het helemaal zelf in de hand. Je kan leveringen ten alle tijden vervroegen, uitstellen, pauzeren en je leverfrequentie aanpassen. Zo geniet je van een mooie korting en maximale flexibiliteit, zonder echt ergens aan vast te zitten.
Kan ik Oot ook in de winkel kopen?
Oot is alleen via de website te koop. We bezorgen het in je brievenbus.
Zonder onnodige vrachtwagens en tussenschakels kunnen we maximaal investeren in de kwaliteit. Bovendien voorkomt het dat je met nog meer boodschappen moet slepen.
Wie maakt de granola's van Oot?
Oot wordt elke week vers gebakken door onze Brabantse bakker. Onze bakkerij is gecertificeerd biologisch & glutenvrij.
Hoeveel Oot kan ik het beste eten en hoe kun je onze granola het beste combineren?
Hoeveel Oot je moet eten hangt af van je bouw, geslacht en lichaamsinspanning. Wij rekenen met porties van 40 gram, maar dat is vrij ruim want doordat wij er meer noten, pitten en zaden in doen is Oot extra vullend.

Granola wordt vaak gegeten met yoghurt, kwark of melk. Maar probeer het ook eens met wat vers fruit.
Op onze instagrampagina (@ootgranola), facebookpagina en blog op de website vind je leuke recepten.
Wie zit er achter Oot?
Oot is gestart door Valentine van der Lande, een Amsterdamse onderneemster met een liefde voor goed eten.
Kan mijn kind ook ontbijten met Oot?
De variant Cacao Boekweit is door de lekkere chocoladesmaak populair bij kinderen. Omdat granola grovere stukjes kan bevatten is het officieel door kinderen te eten vanaf 6 jaar. Maar we kunnen verklappen dat de kinderen van de oprichtster (2 en 3 jaar oud) het ook dagelijks eten.
Wat nu als ik Oot niet lekker vind?
Smaken verschillen en daarom hebben we altijd minstens vier verschillende soorten granola om uit te kiezen. Als je het alsnog niet lekker vindt, dan mag je ons een berichtje sturen en storten we je geld terug.

Bezorgen

Wanneer krijg ik mijn bestelling bezorgd?
Als je in Nederland of België op werkdagen vóór 22:00 uur bestelt, verpakken & versturen we jouw verse Oot nog diezelfde werkdag. Bestel je na 22:00 uur, dan verpakken & versturen we jouw Oot de eerstvolgende werkdag. Mocht je je pakketje na een week nog niet hebben ontvangen, stuur ons graag een berichtje ([email protected]).
Wat gebeurt er als de brievenbusdoos niet in mijn brievenbus past?
Je Oot wordt verpakt in een grote platte doos die door een standaard brievenbus (26,5 x 3,2 cm) past. Mocht bij het bezorgen toch blijken dat hij niet past en je bent niet thuis, dan biedt de postbode hem aan bij je buren en soms bij een PostNL afhaalpunt in de buurt. Vind je dat gedoe? Dan kun je ook twee zakken per keer bestellen. Die krijg je in een klein doosje dat in vrijwel alle brievenbussen past - hopelijk ook in die van jou!
Hoe wordt mijn Oot bezorgd?
Om onze granola snel bij je thuis te krijgen, werken we samen met PostNL. Je granola wordt verpakt in een grote platte doos die door de brievenbus past. Als jouw brievenbus kleiner is dan 26,5 cm in de lengte en 3,2 cm in de breedte, dan is de kans groot dat de doos niet door de brievenbus past.

In dat geval belt de postbode aan. Als je niet thuis bent, probeert de postbode het bij je buren. Als dat niet lukt, wordt het vaak afgegeven bij een PostNL afhaalpunt in de buurt. Dan ontvang je daarover een update op je track en trace. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag.

Bestel je meer dan 4 zakken granola of een bewaarpot of yoghurtbeker? Dan zal je bestelling met DHL pakketpost geleverd worden. DHL bezorgt van maandag t/m zaterdag
Ik heb meer dan 4 zakken besteld. Hoe worden die bezorgd?
We werken met brievenbusdozen waar 2 of 4 zakken in passen. Deze brievenbusdozen worden via PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag.

Bestel je meer dan 4 zakken granola of een bewaarpot of yoghurtbeker of meerdere proefpakketten? Dan zal je bestelling met DHL pakketpost geleverd worden. DHL bezorgt van maandag t/m zaterdag.
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn €1,95 en vanaf € 20 is bezorging gratis.
Wat moet ik doen als mijn pakketje niet is bezorgd?
Als je pakketje na de verwachte leverdatum nog niet is bezorgd kun je het beste de toegestuurde track & trace link controleren die je hebt ontvangen. Hier staat op waar en wanneer je pakketje geleverd zal worden.

Zegt de track & trace link dat je pakketje al bezorgd is of had moeten zijn, maar je hebt hem nog niet ontvangen? In dit geval raden we aan om maximaal 7 dagen te wachten tot na de verzenddatum. We zien dat pakketjes vaak binnen 1-2 dagen alsnog bezorgd worden. Wat we ook weten is dat nazendingen overwegend niet eerder binnenkomen dan je oorspronkelijke pakketje. Ook is het altijd handig om even te kijken of je granola niet toevallig bij je buren in de bus is beland. Is je pakketje na 7 dagen niet bezorgd? Stuur ons dan een mail op [email protected]
Zijn jullie verpakkingen recyclebaar?
De dozen waarin de granola wordt bezorgd zijn 100% recyclebaar. Die kunnen dus gewoon bij het oud papier.

De zakken zijn helaas nog restafval, vanwege het dunne laagje plastic aan de binnenkant van de zak. Helaas is het nog niet mogelijk om de granola’s vers te houden in volledig papieren zakken omdat die niet genoeg luchtdicht zijn. We hebben ook uitgebreid gekeken naar alternatieven zoals maïszetmeel (wat wel bij het gft-afval kan), maar dat houdt de granola niet knapperig genoeg, de productie van maïszetmeel is minder duurzaam, en in sommige gemeenten wordt GFT-afval nog niet goed gescheiden en/of niet gescheiden verwerkt.

Duurzame verpakkingen is complexe materie, daar zijn we wel achter gekomen. Daarom hebben we nu ingezet op het reduceren van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal (efficiëntere zakken) en maximale opvulling van de brievenbusdoos (minder lucht vervoeren, dus minder CO2-uitstoot). In de toekomst hopen we weer nieuwe stappen te kunnen zetten en mocht je zelf ideeën hebben, laat ons graag weten!

Bestellen

Kan ik ook eenmalig bestellen?
Jazeker, dat kan! Je kunt zowel een proefpakket of de grote zakken los bestellen.

Het is wel zo dat je bij een terugkerende bestelling een leuke korting krijgt van 12% bij elke levering. Je kunt je terugkerende bestelling natuurlijk elk moment aanpassen en opzeggen. Want wij vinden niets zo vervelend als vastzitten aan iets dat je niet meer wil - en dat zouden we onze klanten ook nooit aandoen. En je betaalt een lagere prijs per zak, dus bespaart bij elke bestelling.
Hoe werkt een terugkerende bestelling?
Wanneer je kiest voor een terugkerende bestelling ontvang je elke 1,2,3,4 of 8 weken een levering Oot. Je kan zelf kiezen wat je allemaal wilt bestellen en hoe vaak je een levering wilt ontvangen. Na elke bestelling kun je de smaken en hoeveelheden aanpassen voor je volgende levering als je dat zou willen.
Waarom zou ik voor een terugkerende bestelling kiezen?
Zo heb je altijd verse Oot in huis en je betaalt een lagere prijs per zak.
Kan ik makkelijk stoppen met mijn terugkerende bestelling?
Ja, want we begrijpen dat er niets zo vervelend is als ongewild ergens aan vast zitten. Je betaalt per bestelling en kunt na elke bestelling annuleren, uitstellen, of pauzeren of annuleren.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met:

- iDeal
- Paypal (met een toeslag van € 0,75)
- Creditcard: Mastercard, Visa en American Express
- Belfius Direct Net
- Bancontact / Mister Cash
- SOFORT Banking

Wanneer je kiest voor een terugkerende bestelling kan dat met alle betaalmogelijkheden behalve Paypal. In het geval van iDeal gaat het vanaf de tweede bestelling over in een automatische incasso (SEPA).
Wanneer betaal ik?
Je eerste betaling wordt altijd direct afgeschreven. Bij een terugkerende levering wordt je tweede betaling altijd 2-6 dagen vóór je volgende levering automatisch afgeschreven.
Kan ik Oot als cadeau geven?
Jazeker! Sinds kort hebben we de mogelijkheid om Oot cadeau te doen. Je kunt de optie 'bezorgen bij ander adres' aanvinken bij het afrekenen en een persoonlijke boodschap toevoegen.

Veel plezier met geven!
Waarom moet ik zakken in tweevoud bestellen?
Zo versturen we minder lucht en draag je bij aan minder CO2-uitstoot. Onze bestellingen gaan hierom altijd in veelvoud van 2 zakken.