Privacy Statement

Zo gaat Oot om met jouw gegevens

Privacy Statement  (Amsterdam, 10 oktober 2017)
Wanneer je iets bij Oot bestelt, wil je natuurlijk dat er zorgvuldig wordt omgegaan met je gegevens.
Dat willen wij zelf ook. Daarom doen we er alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden, zoals het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) van ons vraagt.
Om je aankopen goed te laten verlopen, hebben we wel wat gegevens van je nodig.
Oot slaat je persoonlijke gegevens op in een beveiligde database. En daar blijven ze ook. We geven je informatie niet door aan derden voor commerciële doeleinden. Beloofd.

Deze gegevens hebben we van je nodig:

Voor- en achternaam
Want het is wel zo handig als we weten wie er bestelt.

Adres en woonplaats
Zodat we je bestelling op de juiste plek kunnen bezorgen.

Telefoonnummer
Zodat we je bijvoorbeeld kunnen bereiken als er iets niet goed gaat met de bezorging. Ook willen we sommige van jullie bellen om te vragen wat je van onze producten en service vindt. Zodat we deze beter kunnen maken waar nodig.

E-mailadres
Je krijgt per mail een bevestiging van je bestelling. We sturen je ook een mailtje als je een account aanmaakt, of als je je accountgegevens of bestelling aanpast.
Algemene Oot-mails krijg je ook, als je daarvoor toestemming hebt gegeven. Wil je die niet ontvangen? Je kunt je uitschrijven via de klantenservice of via het linkje onderaan de nieuwsbrief zelf.

Bedrijfsnaam
Als je als bedrijf bestelt, dan slaan we ook je bedrijfsnaam op.

Betaalgegevens
We sturen je creditcardgegevens, bankrekeningnummer of Paypal-gegevens rechtstreeks in een beveiligde omgeving rechtstreeks naar de partij die voor ons de betalingen afhandelt (Mollie voor iDeal, en Paypal of creditcard), zonder dat wij deze gegevens te zien krijgen. Mollie stuurt je gegevens versleuteld door naar de bank, die vervolgens terugkoppelt of de betaling is gelukt.
Als er iets mis is met het product of de levering, dan vragen we je betaalgegevens nogmaals. Zo kunnen we je betaling terugstorten.

Bezorging
Voor de bezorging werken we samen met een logistieke partner. De granola en andere producten die we maken, worden na verpakking daar op voorraad gelegd. Wanneer je bij ons bestelt, sturen we de gegevens van jouw bestelling via een API (technische koppeling van 2 systemen) door naar die partner. Dat gaat om je bezorgadres, het moment van bestellen en natuurlijk ook wat je hebt besteld. Als je als bedrijf bestelt, geven we je bedrijfsnaam ook door. Op basis van deze informatie maakt onze verzendpartner je bestelling klaar. Hij geeft jouw adresgegevens ook door aan PostNL, zodat die weten waar ze je pakje moeten bezorgen. Uiteraard gaan deze partners ook vertrouwelijk met jouw gegevens om. PostNL en onze bezorgpartners sturen
ons ook weer informatie over jouw bestelling terug, zoals het moment dat hij verstuurd is en een eventuele track- & trace-link. Deze informatie kunnen wij dan weer met jou delen, zodat we je goed op de hoogte kunnen houden van de status van je bezorging.

IP-adres
We gebruiken je IP-adres om je voorkeuren te onthouden en je zo goed mogelijk te kunnen adviseren.

Account
In je account staan je persoonlijke gegevens. Je naam, bezorg- en factuuradres, telefoonnummer en inloggegevens. Handig, want op die manier hoef je ze niet telkens opnieuw in te voeren. We bewaren ook gegevens over je eerdere bestellingen. Dan kunnen we je sneller en beter helpen.

Advies op maat
Als je onze site bezoekt, ons liket op Facebook of volgt Instagram, of iets bij ons bestelt, onthouden we zoveel mogelijk je voorkeuren en acties zodat we onze dienstverlening op je wensen kunnen afstemmen. Wil je je persoonlijke gegevens wijzigen of verwijderen uit ons systeem? Geen probleem, je kunt daarvoor contact met ons opnemen per mail of via de contactpagina op de site. O ja, let op: als je een bestelling hebt geplaatst, is het achteraf niet mogelijk de naam op de factuur aan te passen.

Klanthistorie
Je kunt je vragen naar ons mailen via het contactformulier of gewoon naar hallo@oot.nl. Je kunt ons ook vragen stellen via Facebook, Instagram en Twitter. Als ons bedrijf groter wordt, willen we daar chat en telefoon als contactmogelijkheid aan toevoegen. Om te zorgen dat je je verhaal niet twee keer hoeft te vertellen, onthouden we jouw historie. Om onze service elke dag een beetje beter maken, analyseren we de contactmomenten. Als je zakelijk met ons belt, kunnen we dat gesprek opnemen om te gebruiken als trainingsmateriaal. Dat laten we je dan uiteraard van tevoren weten.

Nieuwsbrieven
Waar mogelijk stemmen we de inhoud van onze nieuwsbrieven af op wat je hebt besteld, zodat ze zo relevant mogelijk voor je zijn. Ontvang je liever geen nieuwsbrieven meer? Uitschrijven is zo gebeurd: via de klantenservice of via het linkje onderaan de mail zelf.

Beoordelingen
Je kunt andere klanten helpen door een beoordeling van je product te geven.
We houden bij welke reviews je schrijft en hoe de beoordeling is.

Acties
Als je meedoet aan een Oot-actie, hebben we natuurlijk je naam en e-mailadres nodig om contact op te nemen als je gewonnen hebt. We gebruiken deze gegevens ook om acties te analyseren zodat we ze telkens beter kunnen maken.

Verbetering van onze service
We gebruiken jouw gegevens om te analyseren wat er beter kan. Soms benaderen we je voor een klantonderzoek, bijvoorbeeld na afloop van een testperiode. Daarnaast kunnen we je benaderen om plaats te nemen in ons testpanel. Soms helpt een andere partij ons bij de uitvoering van een onderzoek. Die houdt zich dan ook aan de privacyregels.