Medewerker Klantenservice

Over Oot 

Goedemorgen. Wij zijn Oot en we hebben een missie: het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa worden. We maken kraakverse, suikerarme granola’s en bezorgen deze direct van de bakkerij bij de consument thuis. Ons merk is sinds de lancering in 2018 uitgegroeid tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 180.000 klanten. Op kantoor in Amsterdam werken we met een jong, ambitieus team van 10 collega’s.

 

Over de rol 

Als Klantenservice Medewerker bij Oot til jij onze service naar een nóg hoger niveau. Je behandelt de klantvragen die via verschillende kanalen binnenkomen (e-mail, social media, telefoon) en stuurt het klantenservice team aan, bestaande uit enkele Nederlands- en Duitstalige werkstudenten. Daarnaast zorg je dat je collega’s van het marketing, website en operationele team goed op de hoogte zijn van wat klanten van ons vinden en wat beter kan zodat we de algehele klantervaring nog beter kunnen maken! Naast de klantenservice ben je ook verantwoordelijk voor het kantoor, plan je leuke bedrijfsuitjes en neem je een aantal licht administratieve taken voor je rekening. 

  

Jouw verantwoordelijkheden bij Oot: 

  • Maximale klanttevredenheid via onze klantenservicekanalen. Je bent behulpzaam, je antwoordt snel en vriendelijk. Dit doe jij zo goed dat onze klanten ervan gaan glimlachen.
  • Je zoekt altijd naar mogelijkheden om het klantenserviceproces verder te optimaliseren. Je stuurt hierbij ook het team van Klantenservice werkstudenten aan. 
  • Op basis van klantfeedback destilleer je acties om het aantal klantvragen te verminderen en de klanttevredenheid te verhogen. 
  • Je informeert het team over belangrijke veranderingen in werkwijze en deelt klantfeedback die van belang is naar de rest van de organisatie. 
  • Je zorgt ervoor dat alles op kantoor goed geregeld is: voldoende koffie, pennen en andere kantoorvoorraden, je onderhoudt het contact met onze kantoorschoonmaak. Daarnaast organiseer je leuke teamuitjes en regel je alles voor nieuwe en vertrekkende medewerkers.  

Gewenste eigenschappen: 

  • HBO denk- en werkniveau en minstens 2 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. 
  • Klant- en servicegerichte instelling: ook een vervelende situatie weet je naar je hand te zetten en hier krijg je energie van! Het glas is altijd halfvol bij jou en je vindt niets leuker dan mensen blij maken. 
  • Je werkt nauwkeurig en gestructureerd en je hebt een vlotte pen, je formuleert duidelijk en je bent uitstekend in spelling.   
  • Je schrijft en spreekt vloeiend Nederlands en/of Vlaams. (Duits is een pre, daar scoor je punten mee!) 
  • Je hoeft geen tech-geek te zijn maar een beetje technisch inzicht is wel handig. We werken met verschillende systemen die je zult gebruiken om klantvragen goed te beoordelen en te beantwoorden.   
  • Je bent flexibel en oplossingsgericht: als er een probleem is met een klant, het team of als we ineens in het weekend iets moeten oplossen - jij draait er je hand niet voor om.
  • Je woont in (de buurt van) Amsterdam, jij bent immers degene die het kantoor en de klantenservice draaiende houdt. 
  • Startup/scaleup-fan: je bent energiek en houdt van de dynamiek van een snelgroeiend bedrijf. 

Wij bieden je:

  • Goede arbeidsvoorwaarden en natuurlijk elke dag ontbijt met Oot!
  • Parttime dienstverband van 32 uur (in overleg)
  • Impact, je speelt een belangrijke rol en krijgt vanaf dag 1 alle ruimte en vertrouwen om veel verantwoordelijkheid te nemen.
  • Heerlijk kantoor in Amsterdam, met collega’s die naast gezellig ook inhoudelijk sterk zijn en de ambitie hebben om samen met jou de traditionele ontbijtmarkt op te schudden.

Sollicitatieprocedure

Wil jij aan de slag bij een van de snelst groeiende online foodmerken van Nederland?? Stuur dan een mail met korte motivatie en je (online) CV naar hallo@oot.nl t.a.v. Jordy Hoogenboom.