A.i. Ecommerce Manager (5 maanden, per medio april 2024)

Over Oot
Goedemorgen. Wij zijn Oot en we hebben een missie: het grootste gezonde ontbijtmerk van Europa worden. We maken kraakverse, suikerarme granola’s en bezorgen die direct van de bakkerij bij de consument thuis. Ons merk groeide in razend tempo uit tot grootste online ontbijtmerk van de Benelux met meer dan 175.000 klanten. Omdat onze huidige Ecommerce Manager met zwangerschapsverlof gaat, zoeken wij een goede interim vervanger.

Over de rol
Als Ecommerce Manager ben je verantwoordelijk voor onze webshops (NL/BE en DE). Vrijwel al onze omzet is ‘direct-to-consumer’ en loopt dus via ‘jouw’ winkels!

 

Je verbetert onze webshops continu op basis van insights en a/b tests, maakt verdere assortimentsuitbreiding mogelijk en zorgt voor meer en betere marketingtools. Je stuurt diverse externe partners aan, zoals ons externe webdevelopmentbureau, UX/UI designers en andere softwareleveranciers.

 

Het is fijn als je genoeg stevigheid hebt om budgetten te beheren en complexere ontwikkelprojecten te managen, maar tegelijkertijd is het belangrijk dat je het ook leuk vindt om pragmatisch te werken: soms ook zelf even kleine dingen aanpassen als dat nodig is.

Belangrijkste verantwoordelijkheden:

  • Optimalisatie van de gebruikerservaring: je gaat actief aan de slag met het verbeteren van de online ervaring voor onze klanten. Dit omvat het ontwikkelen van wireframes en visuele ontwerpen om de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren. Afhankelijk van de complexiteit voer je dit zelf uit of stuur je externe UXers aan. Als je zelf geen hands-on UX- ervaring hebt, is het wel een groot voordeel als je ervaring hebt met het werken met UX-ontwerpers.
  • Backlog management: je bedenkt, organiseert en rangschikt ideeën voor op de backlog, gebaseerd op data, interne behoeften en klantfeedback. Je bewaakt de voortgang en zorgt voor een gestroomlijnde implementatie.
  • Beheer technische infrastructuur: naast de website zelf, beheer je ook de technische infrastructuur eromheen, inclusief koppelingen met fulfillmentpartners, boekhoudsystemen en datawarehouses. Je zorgt voor de juiste implementatie van plug-ins en marketingtools zoals Google Tag Manager.
  • Content management: je waarborgt dat de content op onze website accuraat, relevant en up-to-date is. Dit omvat het (zelf) creëren, bewerken en publiceren van nieuwe pagina's en artikelen.
  • Validatie en terugkoppeling: je valideert opgeleverde tickets met de vereisten en geeft gedetailleerde terugkoppeling over test- en releasedata aan het team.

Jouw profiel:

  • E-commerce ervaring: je hebt aantoonbare ervaring met e-commerce voor consumenten, bij voorkeur bij een abonnementsdienst. Ervaring met Shopify is een grote plus.
  • Startup mindset: je houdt van de energie en snelheid van een snelgroeiend klein bedrijf waarin je veel impact kunt maken. Je bent hands-on en ondernemend.
  • UX/UI-ervaring: gevoel voor een excellente gebruikerservaring is belangrijk voor deze rol: je hebt oog voor detail, ziet snel of er ergens een flow niet logisch is, design niet strak uitgelijnd is of tekst niet helemaal klopt.
  • Technisch inzicht: het is fijn als je een beetje technische kennis hebt, zodat je een goede sparringpartner vormt voor ons externe webdevelopmentbureau en kritisch mee kunt denken over slimme (infrastructuur)oplossingen.
  • Backlog management: je hebt ervaring met het verzamelen van wensen van collega’s voor de doorontwikkeling van de website en het doorvertalen naar heldere user stories op de backlog. Je weet hoe je een backlog goed prioriteert en ervoor zorgt dat webdevelopers en UX’ers deze wensen efficiënt en kwalitatief doorvoeren.
  • Commercieel: je hebt een bewezen goede antenne voor het snel en effectief herkennen van initiatieven die het meeste commerciële impact hebben in relatie met development tijd.

Gewenste startdatum: 
Half april tot (in beginsel) half september 2024

Duur: 
4 dagen per week (waarvan 3 dagen samen met het team op kantoor)

Locatie: 
Amsterdam (een prachtig vernieuwd kantoor met grote keuken/lab aan de Sarphatistraat/Wibautstraat)

Is het iets voor jou?
Leuk als je je CV en mail met korte toelichting mailt naar hallo@oot.nl t.a.v. Rik van Leeuwen (General Manager bij Oot).