Categorieën

Product
Je lidmaatschap en accountgegevens
Over Oot
Bezorgen
Bestellen
Product
Wat zijn de voedingswaarden en ingrediënten van de granola's van Oot?
Bij Oot hebben we verschillende smaken granola. Ga naar alle granola's voor meer informatie over onze granola’s. Daar staat algemene informatie, maar ook informatie over de voedingswaarden en de ingrediënten onder de gelijknamige kopjes.

Hoeveel suikers bevat Oot?
Oot Granola bevat nooit meer dan 10% natuurlijke suikers en geen geraffineerde suikers. De gemiddelde granola's uit de supermarkt bevatten vaak rond de 20% suikers.

Zijn de granola's van Oot glutenvrij?
Ja! Alle granola's van Oot zijn glutenvrij en worden verwerkt in onze bakkerij die gecertificeerd glutenvrij is. Onze bakker werkt dus enkel en alleen met glutenvrije ingrediënten en producten.

Kun je rekening houden met mijn allergie?
Helaas kunnen we geen persoonlijke aanpassingen doen aan de recepten van onze granola's. Op de granola's-pagina kun je bekijken welke ingrediënten de granola's bevatten.

Ik heb diabetes. Welke granola kan ik het beste eten?
Voor mensen met diabetes zijn onze Koffie Keto en Keto Granola het meest geschikt. Deze granola's zijn volledig graanvrij, en op basis van noten, pitten en zaden. Doordat er in deze varianten weinig koolhydraten zitten (3,2 gram en 3,7 gram per portie) blijft je bloedsuikerspiegel stabiel.

Waarom is Oot Granola beter dan andere granola's?
Beter is natuurlijk voor iedereen anders. Maar Oot is heel vers, biologisch, bevat uitzonderlijk weinig suikers en zit tjokvol voedzame noten, pitten & zaden. Oh, hadden we al gezegd dat hij lekker is?

Hoe kan Oot met minder suikers toch lekker zijn?
Oot is veel verser dan ontbijtgranen die je in de supermarkt koopt.
En we werken met de beste biologische ingrediënten, stoppen er heel veel smaakvolle noten, pitten en zaden in en we zijn gek op lekkere kruiden.

Wat is het verschil tussen geraffineerde suikers en natuurlijke suikers?
Suiker is suiker, althans voor je lichaam. Het verschil is dat natuurlijke suikers van nature aanwezig zijn in bijvoorbeeld fruit, dus daar zitten ook belangrijke vitamines en mineralen bij terwijl geraffineerde suikers eerst in een fabriek worden verwerkt, waardoor alleen de suiker overblijft.

Wat heb ik eraan dat Oot biologisch is?
Biologische ingrediënten bevatten geen chemische rotzooi zoals pesticiden, en dat is niet alleen beter voor jou maar ook voor het milieu. In het geval van haver is dat heel relevant, omdat daar vaak het omstreden bestrijdingsmiddel glyfosaat op wordt gebruikt. Deze pesticide is slecht voor het milieu, maar ook voor je gezondheid. Daarom is alle granola van Oot 100% biologisch.

Komen er in de toekomst meer varianten van Oot?
Zeker, heb je ideeën? Leuk als je ze naar ons stuurt.
Je kunt ons Facebooken en Instagrammen (@ootgranola). Of stuur een mailtje naar hallo@oot.nl

Hoe lang blijft de granola van Oot goed?
We verpakken onze granola in luchtdichte zakken. We zorgen ervoor dat jouw granola altijd minstens 6 weken houdbaar is. Maar wij vinden het lekker als de granola kraakvers is. Daarom bakken we elke week vers in onze bakkerij. En natuurlijk kun je altijd de Oot-bewaarpot bestellen om je granola leuk in op te bergen en langer vers te houden.

Wordt er insecten(meel) verwerkt in de granola's van Oot?
Nee, zowel nu als in de toekomst verwerken wij geen insecten in onze producten.

Je lidmaatschap en accountgegevens
Waar vind ik de planning van mijn lidmaatschap?
Log in op je Mijn Oot-account. In je account zie je bovenin de geschatte verzenddatum van je komende levering en hoe vaak het geleverd wordt.

Hoe pas ik de smaken en hoeveelheden in mijn lidmaatschap aan?
Log in op je Mijn Oot-account. In je account zie je de producten staan die in je huidige lidmaatschap zitten. Je kunt het aantal te ontvangen producten gemakkelijk aanpassen of deze helemaal verwijderen door op ‘Pas aan’ te klikken. Je kunt andere producten toevoegen door onder je productenoverzicht te klikken op ‘Product toevoegen’. Als je de hoeveelheid wilt aanpassen, kun je na het toevoegen van een nieuw product weer klikken op ‘Pas aan’.

Hoe pas ik de leverfrequentie van mijn lidmaatschap aan?
In je account zie je bovenin de geschatte verzenddatum van je komende levering en hoe vaak het geleverd wordt. Om je leverfrequentie aan te passen klik je op je huidige leverfrequentie en selecteer je de gewenste nieuwe frequentie in het menu. Klik op 'Opslaan' om de verandering door te voeren. Je kunt ook de gewenste volgende verzenddatum aanpassen door op de eerstvolgende leverdatum te klikken en hier een nieuwe datum te selecteren. Klik op 'Opslaan' om de verandering door te voeren.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap pauzeren?
Mocht je op vakantie gaan of tijdelijk geen Oot willen ontvangen kun je gemakkelijk je lidmaatschap pauzeren.

Log in op je Mijn Oot-account. Ga naar 'Accountgegevens' en scroll naar beneden. Hier kun je je volgende leveringen uitstellen of je lidmaatschap helemaal pauzeren. Als je liever wil pauzeren klik je op 'pauzeren of beëindigen'. Vervolgens bevestig je de keuze door op de button 'Voor onbepaalde tijd pauzeren' te klikken.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap annuleren?
Log in op je Mijn Oot-account. Ga naar 'Accountgegevens' en scroll naar beneden. Hier kun je je volgende leveringen uitstellen of je lidmaatschap helemaal pauzeren of beëindigen. Als je het lidmaatschap liever wil beëindigen klik je op 'pauzeren of beëindigen'. Klik hierna op 'helemaal beëindigen' en bevestig je keuze door op de button 'Beëindigen' te klikken.

Hoe pas ik mijn adresgegevens aan?
Log in op je Mijn Oot-account. In je account kun je kiezen voor 'Accountgegevens'. Hier staat je huidige adres, deze invulvelden zijn opnieuw in te vullen. Klik daarna op 'Opslaan'. Mocht je een ander factuuradres willen invoeren, dan is dat aan te vinken. Nieuwe invulvelden verschijnen daaronder.

Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?
Helaas kun je niet zelf je e-mailadres aanpassen, deze is gekoppeld aan je lidmaatschap. Stuur een mailtje naar hallo@oot.nl om het om te laten zetten.

Hoe bestel ik een bewaarpot of yoghurtbeker in mijn lidmaatschap?
Het is mogelijk om een bewaarpot of yoghurtbeker eenmalig aan je lidmaatschap toe te voegen. Dit kan (nog) niet vanuit je account. Heb je een actief lidmaatschap en wil je een bewaarpot of yoghurtbeker toevoegen? Voeg deze dan op de website toe aan je winkelmandje. Voer in de checkout het email adres in waarmee je al een lidmaatschap hebt. Hieronder verschijnt nu een link om direct in te loggen. Zodra je bent ingelogd krijg je een pop-up te zien waarmee je de bewaarpot of yoghurt beker aan je eerstvolgende bestelling kunt toevoegen. De kosten van de bewaarpot of yoghurtbeker worden automatisch toegevoegd aan je volgende betaling.

Hoe kan ik mijn rekeningnummer aanpassen?
Ga naar je accountgegevens in je Mijn Oot-account. Klik bij 'Betaalmethode' op Aanpassen en stel je nieuwe betaalmethode in. Hiervoor maak je eenmalig 0,10 over naar Oot Granola B.V. om opnieuw je mandaat af te geven. Loop de stappen door van de gewenste bank en je rekeningnummer is aangepast.

Over Oot
Wat is Oot?
Oot is een Nederlands granola-merk. Bij Oot maken we granola die lekker is én goed voor je: 100% puur natuur, tjokvol noten, pitten & zaden, en met heel weinig (alleen natuurlijke) suikers. We bezorgen hem bij je thuis door de brievenbus.

Wat is granola dan precies?
Granola is een soort gebakken muesli. Het wordt gemaakt van havervlokken, noten, pitten & zaden. Als je die mengt met wat kruiden, een scheutje kokosolie, wat natuurlijke siroop en dan roostert in de oven, krijg je een granola om gedichtjes over te schrijven. Je kunt granola bijvoorbeeld eten met yoghurt, melk of kwark en vers fruit.

Hoe werkt Oot en wat is een lidmaatschap?
Met een lidmaatschap ontvang je elke 1, 2, 3, 4, 6 of 8 weken weer kraakverse granola. Zo zit je nooit meer zonder gezond ontbijt in huis. Dit is een flexibel lidmaatschap, waarbij je wanneer je wilt je smaken, leverfrequentie of leverdatum kunt aanpassen. Ook betaal je alleen per bestelling, in plaats van een vast bedrag per maand, en ontvang je standaard 15% korting op al je granola.

Ben je op vakantie en wil je tijdelijk geen granola ontvangen? Geen probleem. In je ‘Mijn Oot’ account pauzeer je je lidmaatschap met één druk op de knop.

Om op een laagdrempelige manier kennis te maken met het Oot-lidmaatschap, kun je ons Starterspakket bestellen. Hierbij ontbijt je de eerste vier weken met Oot voor maar 15,-. Je ontvangt onze vier populairste smaken: Crunchy Nuts, Cacao Boekweit, Lemon Poppy Seed en Paleo Mix. Daarna kun je je favoriete smaken kiezen en betaal je 22,- per vier weken.

Uiteraard is het ook mogelijk om losse zakken granola te bestellen. In één zak zit 240 gram gezonde granola, goed voor ongeveer zes porties.

Kan ik Oot ook in de winkel kopen?
Oot is alleen via de website te koop. We bezorgen het in je brievenbus.
Zonder onnodige vrachtwagens en tussenschakels kunnen we maximaal investeren in de kwaliteit. Bovendien voorkomt het dat je met nog meer boodschappen moet slepen.

Wie maakt de granola's van Oot?
Oot wordt elke week vers gebakken door onze Brabantse bakker. Onze bakkerij is gecertificeerd biologisch & glutenvrij.

Hoeveel Oot kan ik het beste eten en hoe kun je onze granola het beste combineren?
Hoeveel Oot je moet eten hangt af van je bouw, geslacht en lichaamsinspanning. Wij rekenen met porties van 40 gram, maar dat is vrij ruim want doordat wij er meer noten, pitten en zaden in doen is Oot extra vullend.

Granola wordt vaak gegeten met yoghurt, kwark of melk. Maar probeer het ook eens met wat vers fruit.
Op onze instagrampagina (@ootgranola), facebookpagina en blog op de website vind je leuke recepten.

Wie zit er achter Oot?
Oot is gestart door Valentine van der Lande, een Amsterdamse onderneemster met een liefde voor goed eten.

Kan mijn kind ook ontbijten met Oot?
De variant Cacao Boekweit is door de lekkere chocoladesmaak populair bij kinderen. Omdat granola grovere stukjes kan bevatten is het officieel door kinderen te eten vanaf 6 jaar. Maar we kunnen verklappen dat de kinderen van de oprichtster (2 en 3 jaar oud) het ook dagelijks eten.

Wat nu als ik Oot niet lekker vind?
Smaken verschillen en daarom hebben we altijd minstens vier verschillende soorten granola om uit te kiezen. Als je het alsnog niet lekker vindt, dan mag je ons een berichtje sturen en storten we je geld terug.

Bezorgen
Wanneer krijg ik mijn bestelling bezorgd?
Als je in Nederland of België op werkdagen vóór 17:00 uur bestelt, verpakken & versturen we jouw verse Oot nog diezelfde werkdag. Bestel je na 17:00 uur, dan verpakken & versturen we jouw Oot de eerstvolgende werkdag. Mocht je je pakketje na 3 werkdagen nog niet hebben ontvangen, stuur ons dan een berichtje (hallo@oot.nl).

Wat gebeurt er als de brievenbusdoos niet in mijn brievenbus past?
Je Oot wordt verpakt in een grote platte doos die door een standaard brievenbus (26,5 x 3,2 cm) past. Mocht bij het bezorgen toch blijken dat hij niet past en je bent niet thuis, dan biedt de postbode hem aan bij je buren en soms bij een PostNL afhaalpunt in de buurt. Vind je dat gedoe? Dan kun je ook twee zakken per keer bestellen. Die krijg je in een klein doosje dat in vrijwel alle brievenbussen past - dus ook in die van jou!

Hoe wordt mijn Oot bezorgd?
Om onze granola snel bij je thuis te krijgen, werken we samen met PostNL. Je granola wordt verpakt in een grote platte doos die door de brievenbus past. Als jouw brievenbus kleiner is dan 26,5 cm in de lengte en 3,2 cm in de breedte, dan is de kans groot dat de doos niet door de brievenbus past.

In dat geval belt de postbode aan. Als je niet thuis bent, probeert de postbode het bij je buren. Als dat niet lukt, wordt het vaak afgegeven bij een PostNL afhaalpunt in de buurt. Dan ontvang je daarover een update via je track & trace-code. PostNL bezorgt van dinsdag t/m zaterdag.

Bestellingen boven de 3 KG, verzenden we via DHL.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn €2,95 voor bestellingen en vanaf € 20 is bezorging gratis.

Wat moet ik doen als mijn pakketje niet is bezorgd?
Als je pakketje na de verwachte leverdatum nog niet is bezorgd kun je het beste de toegestuurde track & trace link controleren die je hebt ontvangen. Hier staat op waar en wanneer je pakketje geleverd zal worden.

Zegt de track & trace link dat je pakketje al bezorgd is of had moeten zijn, maar je hebt hem nog niet ontvangen? In dit geval raden we aan om 3 werkdagen te wachten tot na de verzenddatum (maandag is uitgezonderd voor brievenbuspost). We zien dat pakketjes vaak binnen 1-2 dagen alsnog bezorgd worden. Wat we ook weten is dat nazendingen overwegend niet eerder binnenkomen dan je oorspronkelijke pakketje. Ook is het altijd handig om even te kijken of je granola niet toevallig bij je buren in de bus is beland. Is je pakketje na 3 werkdagen niet bezorgd? Stuur ons dan een mail op hallo@oot.nl zodat we je verder kunnen helpen.

Zijn jullie verpakkingen recyclebaar?
De dozen waarin de granola wordt bezorgd zijn 100% recyclebaar. Die kunnen dus gewoon bij het oud papier.

De zakken zijn helaas nog restafval, vanwege het dunne laagje plastic aan de binnenkant van de zak. Helaas is het nog niet mogelijk om de granola’s vers te houden in volledig papieren zakken omdat die niet genoeg luchtdicht zijn. We hebben ook uitgebreid gekeken naar alternatieven zoals maïszetmeel (wat wel bij het gft-afval kan), maar dat houdt de granola niet knapperig genoeg, de productie van maïszetmeel is minder duurzaam, en in sommige gemeenten wordt GFT-afval nog niet goed gescheiden en/of niet gescheiden verwerkt.

Duurzame verpakkingen is complexe materie, daar zijn we wel achter gekomen. Daarom hebben we nu ingezet op het reduceren van de hoeveelheid verpakkingsmateriaal (efficiëntere zakken) en maximale opvulling van de brievenbusdoos (minder lucht vervoeren, dus minder CO2-uitstoot). In de toekomst hopen we weer nieuwe stappen te kunnen zetten en mocht je zelf ideeën hebben, laat ons graag weten!

Bestellen
Kan ik ook eenmalig bestellen?
Jazeker, dat kan!

Het is wel zo dat je bij een lidmaatschap een leuke korting krijgt van 15% bij elke levering. Je kunt je lidmaatschap natuurlijk elk moment aanpassen en opzeggen. Want wij vinden niets zo vervelend als vastzitten aan iets dat je niet meer wil - en dat zouden we onze klanten ook nooit aandoen. En je betaalt een lagere prijs per zak, dus bespaart bij elke bestelling.

Hoe werkt een lidmaatschap?
Wanneer je kiest voor een lidmaatschap ontvang je elke 1, 2, 3, 4, 6 of 8 weken een levering Oot. Je kan zelf kiezen wat je allemaal wilt bestellen en hoe vaak je een levering wilt ontvangen. Na elke bestelling kun je de smaken en hoeveelheden aanpassen voor je volgende levering als je dat zou willen.

Waarom zou ik voor een lidmaatschap kiezen?
Zo heb je altijd verse Oot in huis en je betaalt een lagere prijs per zak.

Kan ik makkelijk stoppen met mijn lidmaatschap?
Ja, want we begrijpen dat er niets zo vervelend is als ongewild ergens aan vast zitten. Je betaalt per bestelling en kunt na elke bestelling uitstellen, pauzeren of annuleren.

Hoe kan ik betalen?
Je kunt betalen met:

- iDeal
- Paypal
- Creditcard: Mastercard, Visa en American Express
- Belfius Direct Net
- Bancontact / Mister Cash
- SOFORT Banking

In het geval van iDeal gaat het vanaf de tweede bestelling over in een automatische incasso (SEPA).

Wanneer betaal ik?
Je eerste betaling wordt altijd direct afgeschreven. Bij een lidmaatschap wordt je tweede betaling altijd 2-6 dagen vóór je volgende levering automatisch afgeschreven.

Is er een minimaal bestelbedrag?
Ja. Goede vraag. We doen geen bestellingen onder de € 7,50. Het simpele antwoord is eigenlijk dat we dan niet uitkomen. Doosjes vouwen, inpakken en op de bus doen kost tijd en geld, en daar hebben we een beetje marge voor nodig. Met 1 zak granola gaat dat niet.

We willen je eigenlijk aanmoedigen om zoveel mogelijk 4 zakken Oot tegelijk te bestellen.
4 zakken passen nog precies in een brievenbuspakket, en dat zorgt verhoudingsgewijs voor de meeste granola per bezorging. Efficiënt en duurzaam dus, en dat belonen we graag. Bij een bestelling van 4 zakken (boven € 20) betaal je namelijk geen verzendkosten.