6 simpele vakantierecepten met Oot

< Terug naar overzicht

6 simpele vakantierecepten met Oot

Vakantietijd!

Bij vakantie hoort natuurlijk lekker eten: ontbijt met croissantjes, stokbrood, jam, (Franse) kaas en andere heerlijkheden. Maar mocht je toch eens wat extra vezels (en vulling) binnen willen krijgen dan kan Oot een lekker snel & voedzaam ontbijt of tussendoortje zijn.

Hier 6 simpele recepten die je razendsnel maakt. Want dan blijft er lekker veel tijd over om op je luchtbed te gaan liggen!

 

Tip 1 – Ontbijt-omelet met Crunchy Nuts en jam

Als je een actieve dag voor de boeg hebt, kunnen wat extra eiwitten geen kwaad. Dit ommeletje maak je in een handomdraai en is echt een aanrader! (ook leuk als verrassing voor een ander)

Meng drie eieren met (amandel)melk en kaneel, bak de ommelet in een koekenpan met een beetje boter. Laat hem afkoelen en vul hem met jam, Oot Crunchy Nuts en eventueel met wat yoghurt of kwark.

 

Tip 2 – Vervang je hagelslag eens door Cacao Boekweit

Ontbijt jij ook zo graag met croissantjes op vakantie? Doe er een keer Cacao Boekweit granola op. Een superlekkere combi en je krijgt meteen toch je vezels binnen! En vergeleken met hagelslag (of jam) scheelt het ook flink in suikers.

 

Tip 3 – Ontbijt met (zelfgeplukt) fruit

Granola combineert natuurlijk goed met vers fruit. En laat de zomer nou juist de tijd zijn waarin veel fruit rijp wordt. Ga je dus een wandeling maken in een veld of bos, vergeet dan niet om een zakje of mandje mee te nemen. Misschien kom je wel wilde bramen, aardbeien, druiven of rode bessen tegen! Wat is er nou lekkerder dan na een wandeling je zelf geplukte fruit op te peuzelen? Lekker met volle yoghurt en Paleo Mix of Crunchy Nuts.

 

Tip 4 – Boterham met pindakaas en Crunchy Nuts

Heb je zin in een stevige lunch? Of kun je wat extra energie gebruiken voor je vakantie-work-out of een dag op pad? Smeer dan eens een dikke boterham met pindakaas of amandelpasta en bestrooi deze met Crunchy Nuts. Zo krijg je gemakkelijk veel eiwitten en koolhydraten binnen. Geniet van de dag!

 

Tip 5 – Vijf-uur-snack met appel, pindakaas en Chia Spice

Op vakantie eet je vaak wat minder stipt dan in Nederland. Dus sta jij te wachten tot de barbecue het eindelijk gaat doen of had dat leuke restaurantje alleen nog plek om negen uur ‘s avonds? Probeer dan eens dit gezonde en vullende tussendoortje: snij een appel in partjes, verwijder het klokhuis, smeer wat pindakaas (of creamcheese) op de schil en dip hem in Chia Spice granola. Enjoy!

 

Tip 6 – Eet Oot gewoon zo uit de zak

Zo makkelijk kan het zijn. Heb je zin in een tussendoortje? Je kunt ook gewoon wat granola uit de hand eten. Verantwoord snacken hoeft niet moeilijk te zijn 😉

 

Fijne vakantie!

Nog geen granola in huis? Hier kun je je  Oot Granola bestellen.

< Terug naar overzicht